به گفته منابع تجاری

کاهش قیمت های ورق گرم در آسیا

کاهش قیمت های ورق گرم در آسیا

قیمت های ورق گرم معامله شده در آسیا یشتر کاهش یافت و این با وجودی است که قیمت ها در چین اندکی افزایش داشته است .

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته تجار چینی قیمت های ورق گرم صادراتی بدلیل نوسانات نرخ یوآن و کاهش قیمت های سنگ آهن بیشتر کاهش یافته است . برای ورق گرم با ضخامت 3 میلیمتر گرید SS400 در 253 تا 259 دلار FOB چین بود ، این سطح قیمت رکورد جدیدی از کاهش را نشان می دهد .

 

قیمت ورق گرم با ضخامت 5 , 5 میلیمتر گرید Q235 در روزها اخیر 820 , 1 تا 830 , 1 یوآن (282 تا 283 دلار) تحویل درب انبار و 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که نسبت به روز جمعه 5 یوآن افزایش دارد .

 

یک تاجر در شانگهای گفت : افزایش قیمت های داخلی نتیجه روند صعودی بازار بورس بود البته تقاضا و میزان فروش همچنان ضعیف است .  در بازار بورس شانگهای اغلب معاملات ورق گرم برای ماه می 2016 در قیمت 792 , 1 یوآن بسته شد که در مقایسه با هفته پیش 46 یوآن افزایش را نشان می دهد .

 

این تاجر افزود : بدون هیچ بهبود چشمگیری در میزان تقاضا افزایش قیمت ها مقطعی بوده و قیمت های ورق گرم در هفته های آینده مجددا ً کاهش می یابد .

 

دیدگاه این تاجر انعکاسی از نظریات یک تاجر ویتنامی است ، او نیز درباره روند صعودی قیمت ها در چین تردید داشته است . تاجر ویتنامی اشاره داشته که ممکن است قیمت ها در زمان کوتاهی ثابت بماند زیرا قبلاً هم چندین بار این اتفاق رخ داده اما در طولانی مدت قیمت ها تضعیف می شود .

 

برخی از تجار چینی محموله های ورق گرم گرید SS400 برای فوریه را با قیمت 260 تا 262 دلار CFR ویتنام یا به عبارتی 253 تا 255 دلار FOB چین پیشنهاد می دهند .

 

یک تاجر صادرکننده در شرق چین هشدار داد کارخانه ها در این هفته ورق گرم را با قیمت 255 تا 260 دلار FOB چین عرضه می کنند اما ممکن است بدلیل نوسانات نرخ یوآن و افت قیمت سنگ آهن پیشنهادهایشان را بیشتر از این کاهش دهند .  

 

پیشنهادهای یک کارخانه واقع در شمال چین برای ورق گرم گرید SS400 255 دلار FOB بوده گرچه بستن قرارداد برای خریدارانی که واقعاً قصد خرید دارند 1 تا 2 دلار کمتر هم امکان دارد . کارخانه آهن و فولاد مانشان (Maanshan)  در شرق چین پیشنهادهایش را در قیمت 275 دلار FOB حفظ کرده است سطحی که بعید به نظر می رسد برای خریداران جالب توجه باشد .  

 

تعداد زیادی از تجار ویتنامی می گویند : بعد از انجام یک معامله با حجم بسیار پائین در اوایل ماه جاری ، پیشنهادهای کارخانه آهن و فولاد گئوفنگ (Guofeng) چین واقع در شمال این کشور برای ورق گرم با ضخامت 2 میلیمتر گرید SAE1006  به 270 تا 275 دلار CFR ویتنام تغییر کرده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران