میلگرد آج ۴۰۰ سایز ۳۶ به سبد محصولات ذوب آهن اصفهان افزوده شد

میلگرد آج ۴۰۰ سایز ۳۶ به سبد محصولات ذوب آهن اصفهان افزوده شد

کارکنان پرتلاش مدیریت مهندسی نورد در کارگاه نورد ۳۰۰ ، میلگرد آج ۴۰۰ سایز ۳۶ را برای اولین بار تولید کردند

 

به گزارش استیل پدیا، در خصوص کم و کیف تولید این محصول با مهندس مرتضی سالاری مدیر مهندسی نورد در دفترش گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید :

 
مهندس سالاری گفت : با توجه به درخواست معاونت بازاریابی و فروش شرکت ، تولید میلگرد آج 400 سایز 36 از حدود شش ماه پیش در دستور کار قرار گرفت اما طراحی اساسی نورد 300 بر اساس تولید میلگرد سایزهای N8 تا N32 است . تولید میلگرد سایزهای N8 و10 N مورد آزمایش قرار نگرفت اما سایز N32 در برنامه تولید قرار دارد .

 
وی در خصوص تولید میلگرد در سایزهای بالاتر مانند سایز 32 افزود : برای تولید این قبیل از محصولات با محدودیت های قدرتی به ویژه در موتورهای قفسه آخر مواجه بودیم . در این زمینه فعالیت های فراوانی صورت گرفت و با طراحی کالیبراسیون جدید و همچنین اقداماتی در سیستم های برق ، تولید آزمایشی میلگرد آج 400 سایز 36 در ذوب آهن با موفقیت انجام گرفت .

 

از این رو بر حسب نیاز و سفارش معاونت بازاریابی و فروش تولید این محصول نیز در دستور کار قرار می گیرد . این محصول به علت دارا بودن گیرش بتن حداکثری و استحکام بالا در ساختمان و سازه های بلند مرتبه نظیر پل ها ، سدها و ... کاربرد دارد .

 
مدیر مهندسی نورد تصریح کرد : گرچه برخی دیگر از واحدها نیز ادعای تولید این محصول را دارند اما تولید میلگرد آج 400 سایز 36 برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان کلید خورد .

 
این مقام مسول در پاسخ به این سوال که در تولید این نوع میلگرد از چه نوع فولاد و شیوۀ تولیدی بهره گیری شده است خاطر نشان کرد : این محصول با فولاد درجه خلوص بالا و دارای خواص میکرو آلیاژی نه ترمکسی صورت گرفته است که این موضوع مهم ترین شاخصه این محصول به شمار می رود .

 

خواص مکانیکی در ترمکس از طریق سرد کردن سریع صورت می گیرد اما در شیوه میکرو آلیاژی ، ساختار حرف اول را می زند . آنالیز ذوب این محصول نیز به لحاظ عناصر آن خاص و متشکل از درصد پایین فسفر و گوگرد است .

 
مهندس سالاری در بخشی دیگر از سخنان خود به علل گرایش به سمت تولید این نوع محصولات پرداخت و اظهار کرد : این قبیل از تولیدات بر اساس سفارشات حوزه معاونت فروش انجام می گیرد . در حال حاضر نیز میلگردهای آلیاژی در سایزهای 40 و 35 را درخواست کردند که فرایند تولید آزمایشی میلگرد آج 400 سایز 36 قابلیت های تولید سایر محصولات در سایز گوناگون و توانمندی های این بخش را محک زد .

 
وی در پایان و در راستای کسب این موفقیت از واحد طراحی کالیبر ، مجموع کارکنان کارگاه نورد 300 ، مدیریت فولاد سازی ، مدیریت کیفیت و همکاران در کارگاه تراش غلطک تشکر و قدردانی کرد .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران