توقف تولید در کارخانه نورسان ترکیه

توقف تولید در کارخانه نورسان ترکیه

به گفته منابع آگاه : نورسان (Nursan) از تولیدکنندگان فولاد طویل ترکیه واقع در شهر پایاس (Payas) نزدیک منطقه اسکندرون (Iskenderun) که از مناطق تولید فولاد در جنوب ترکیه است ، بدلیل مشکلات اقتصادی تولید خود را متوقف نمود .

 

به گزارش استیل پدیا، به تأیید منابع نزدیک به نورسان : این کارخانه تا به حال هیچ اعلام رسمی در این زمینه نداشته اما حدود 900 کارگردر اعتراض به بیکاری در مقابل این کارخانه تجمع کردند . نورسان در ماههای اخیر با مشکلات اقتصادی روبه رو بوده است و گمانه زنی ها در مورد وضعیت آینده آن چندان مثبت نیست .

 

یک فولادساز دیگر در این منطقه تأیید نموده که کارخانه آنها اخیراً یک محموله قراضه وارداتی از اروپا را که نورسان آنرا کنسل کرده بود خریداری کرده است . شنیده شده که محموله دوم قراضه هم توسط نورسان کنسل شده اما تاکنون هیچ خریداری برایش پیدا نشده است البته هیچ اعتبارنامه ای برای این دو محموله باز نشده بود .

  

منابع می گویند : تعطیلی این کارخانه ممکن است بدلیل وفور موجودی میلگرد در منطقه باشد دلیل دیگر شاید این باشد که از نیمه دوم سال جاری نورسان با ظرفیت بسیار کمی کار می کرده است .  

 

ظرفیت کارگاه ذوب نورسان سالانه 5 , 1 میلیون تن بوده در حالیکه ظرفیت تولیدش سالانه 4 , 1 میلیون تن بوده است . این کارخانه شمش و میلگرد هم برای بازار داخلی ترکیه و هم برای بازارهای صادراتی عرضه می نمود .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران