آمریکا تعرفه‌ فولادهای چینی را 3.3 برابر کرد

آمریکا تعرفه‌ فولادهای چینی را 3.3 برابر کرد

وزارت بازرگانی ایالات متحده موانعی بر سر ورود برخی از تولیدات فولاد چین ایجاد کرد. بر این اساس امریکا تعرفه واردات خود را 236درصد برای واردات فولاد های مقاوم از چین افزایش داد.

 

به گزارش استیل پدیا، این اقدام که برای مدت 5 سال آتی جاری خواهد بود پیش بینی می شود به سرعت بر بازار تاثیر بگذارد. قرار است تعرفه جدید از ژانویه سال 2016(کمتر از یک ماه دیگر) به اجرا گذاشته شود.

 

پیشتر و در اوایل سال جاری میلادی 6 شرکت فولادساز امریکایی شکایت هایی را (مبنی بر ارزان فروشی) فولاد های چینی تقدیم وزارت بازرگانی کرده بودند و در نهایت هفته گذشته حکم اولیه ای مبنی بر ایجاد تعرفه 236درصدی بر سر راه تولیدات فولادهای مقاوم چین(ورق گرم)،‌ صادر شد.

 

در ایران نیز تولیدکنندگان فولاد برای ایجاد سدی برابر فولاد های چینی،‌ همواره درخواست های مشابهی از دولت داشته اند که تاکنون به وضع تعرفه بین 10 تا 20درصدی منجر شده است.

 

شرکت «فولاد امریکا» که مقر آن در پیتزبورگ است گزارش داد که 173 میلیون دلار از میزان درآمد خالص خود را نسبت به مدت سال قبل از دست داده است. افت شدید قیمت نورد گرم در بازار این کشور به سبب فشاری است که از سیل واردات فولاد چینی ایجاد شده است.

 

چین در مدت 9 ماه سال جاری میلادی،‌ توانست بیش از 71 میلیون تن فولاد روانه بازارهای آمریکا کند که این رقم 31درصد بیش از حجم واردات مدت مشابه سال قبل به شمار می آید.

 

به گفته ماریو لونگی مدیر عامل شرکت فولاد امریکا، سطح بالای واردات فولاد از چین سبب ضربه به قیمت ها و افت ناعادلانه نرخ های فولاد در بازار این کشور ایجاد کرده است.

 

اگرچه ایجاد تعرفه در برابر واردات فولاد،‌ نخستین گام برای حل پیش رو است که سبب بهبود قیمت ها می شود اما بسیاری از شرکت ها همزمان(برای تولید رقابتی) به تغییر در ساختار می پردازند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران