قیمت معاملات آتی سنگ آهن افزایش یافت

واکنش سنگ آهن به کاهش نرخ بهره چین

واکنش سنگ آهن به کاهش نرخ بهره چین

قیمت معاملات آتی سنگ آهن در بورس دالیان، پس از ششمین کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی چین، افزایش یافت.

 

به گزارش استیل پدیا، افزایش قیمت معاملات آتی سنگ آهن در چین و همچنین در سنگاپور، نشان می دهد که این ماده خام هنوز تحت فشار از ناحیه بازار ضعیف فولاد است. بهای معاملات آتی فولاد حوالی کمترین رکورد ثبت شده خود، حرکت می کند.

 
در بورس کالای دالیان نیز قیمت سنگ آهن با رشد 0.4 درصدی همراه شد و به بهای 58 دلار (367.50 یوآن) بر تن رسیده است. در بورس سنگاپور قیمت سنگ آهن تحویل در ماه نوامبر، بدون تغییر باقی ماند.

 
افزایش ملایم سنگ آهن همزمان با واکنش های مثبتی شد که از سوی بازارهای اصلی مالی به دلیل کاهش نرخ بهره بانک مرکزی شکل گرفت. پکن نیز میزان موجودی لازم برای بانک ها را کاهش داد تا بتوانند با نقدینگی کمتر، اقدام به راه اندازی پروژه ها کنند.

 
اما فولاد واکنش زیادی از خود نشان نداد؛ در بورس آتی شانگهای، قیمت معاملات میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه 0.3 درصد افزایش یافته و به 1,801 یوآن بر تن بالغ شده است که افزایش چشمگیری نسبت به پایین رکورد ثبت شده برای این محصول صنعتی ندارد؛ میلگرد به کف 1,781 یوآن بر تنی رسید.

 
داده های SteelHome نشان می دهد موجودی ذخایر سنگ آهن در بنادر چین، در روز 23 اکتبر، پس از افزایش 750,000 تنی به 83.95 میلیون تن رسید. تحلیل گران ANZ معتقدند در این فصل باید انتظار افزایش موجودی بنادر و کاهش قیمت سنگ آهن را داشته باشیم.

 
قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل فوری در بندر تیانجین، پس از کاهش 1 درصدی به بهای 50.90 دلار بر تن رسید.

 
متال بولتن نیز در آخرین اعلام خود، بهای سنگ آهن 62 درصد را در بندر کینگداو برابر 51.62 دلار بر تن اعلام کرده است.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران