بازار واردات قراضه ترکیه در ابهام

بازار واردات قراضه ترکیه در ابهام

هفته گذشته ترکیه تنها از اروپا قراضه خرید. ظاهرا یک محموله قراضه مخلوط آلمان در ٢٧٩ دلار در هر تن سی‌اف‌آر نهایی شد که حدود ٦ تا ٧ دلار از معاملات قبلی ارزان‌تر بود؛ چون ارزش یورو نسبت به دلار پایین آمده و تجار اروپایی می‌توانند بدون آنکه ضرر بدهند تخفیف‌های خوبی در اختیار خریداران بگذارند. البته هنوز بسیاری از آنها قیمت‌ها را کم نکرده‌اند.

از طرفی قیمت قراضه سنگین کلاس ١ و ٢ آمریکا در ترکیه ٢٨٥ تا ٢٨٧ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است و خریداری ندارد. البته آمریکایی‌ها با فروش در سایر بازارها قیمت‌ها را ثابت نگه داشته‌اند. هفته گذشته در مصر ١٥٠٠ تن قراضه خرد شده آمریکا ٢٩٣ دلار و ٥٠ سنت در هر تن سی‌اف‌آر خریداری شد.

عمان به دنبال افزایش واردات بیلت
قیمت بالای قراضه در عمان باعث شده یکی از تولید‌کننده‌ها در این کشور، خط تولید بیلت را تعطیل کند و به فکر واردات بیلت باشد. در حال حاضر نیز خط تولید بیلت این کارخانه با ظرفیت ٦٠٠ هزرا تن بیلت در سال متوقف شده است. از طرفی ظاهرا تقاضای مقاطع در عمان به دلیل افزایش فعالیت بخش ساخت‌و‌ساز بالا است.
به گزارش «ایفنا» در هر حال با توجه به قیمت بالای قراضه، واردات بیلت از تولید آن به‌صرفه‌تر است. این کارخانه برای تولید مقاطع اغلب از ایران یا چین بیلت می‌خرد. راه‌اندازی مجدد خط تولید بیلت این کارخانه عمانی به روند قیمت در بازار قراضه بستگی دارد.

بازار ورق تخت اروپا تحت فشار
فولادسازان اروپایی همچنان از حجم بالای واردات ورق تخت چین در قیمت‌های رقابتی تحت فشارند و از اتحادیه اروپا خواسته‌اند از آنها حمایت کند. چینی‌ها به واردات ادامه می‌دهند؛ گرچه در بسیاری از موارد کیفیت کالای آنها با قوانین اتحادیه اروپا یکی نیست.
در ایتالیا ٥٠٠ هزار تن ورق تخت سه ماه اول سال وارد شده و قیمت‌ها خیلی پایین بوده است و عرضه‌کنندگان اروپایی نمی‌توانند نرخ‌ها را بیش‌از این پایین بیاورند؛ چون هزینه تولیدشان بالاست و اسلب را ٣٥٠ یورو در هر تن می‌خرند. تنها راه مبارزه آنها با واردات چین ارائه کالای با کیفیت مطلوب و سرویس دهی مناسب به مشتری است. قیمت فعلی ورق تخت در جنوب اروپا ٤٥٥ تا ٤٦٠ یورو در هر تن درب کارخانه است و در شمال اروپا ٤٨٠ یورو در هر تن است. قیمت‌های وارداتی نیز ٣٨٠ تا ٣٩٠ یورو در هر تن سی‌آی‌اف شنیده شده است.

استیل پدیا خبر و گزارش قراضه آهن و صنعت فولاد فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از ایفنا بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران