یشنهاد جالب آلمان ها به خانه معدن در مورد برگزاری نمایشگاه ها

آغاز برنامه ریزی برای کنگره جهانی معدن تهران

آغاز برنامه ریزی برای کنگره جهانی معدن تهران

شرکت کنندگان آلمانی به نمایندگی از اتحادیه اروپا رسما خواستار تجمیع نمایشگاه های معدن در ایران شدند چراکه معتقدند اثرات مثبتی برای شرکت کنندگان خارجی نیز در بر خواهد داشت.

 

به گزارش استیل پدیا، مهندس محمدرضا بهرامن؛ رییس خانه معدن ایران با بیان این مطلب گفت: متولی بخش معدن  با توجه به حضور شرکت های داخلی و خارجی  در نمایشگاه بین المللی امسال، تجمیع نمایشگاه های معدن و صنایع معدنی را برای سال 95 عنوان کرد. وی در ادامه افزود: خانه معدن ایران از این پیشنهاد استقبال می کند چراکه مورد رضایت بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان نمایشگاه نیز خواهد بود.  

 

رییس خانه معدن ایران در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره جهانی معدن در سال 95 گفت: قطعا سال آینده شرایط خاصی برای برپایی نمایشگاه خواهیم داشت و به همین مناسبت از 6 ماه گذشته برنامه ریزی برای برگزاری کنگره جهانی معدن و همزمان با آن نمایشگاه بین المللی معدن را شروع کرده ایم و انتظار می رود سال پرکاری برای نمایشگاه سال آینده داشته باشیم.

 

بهرامن خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر لهستان،  قزاقستان، روسیه و ترکیه  به صورت تیمی از نمایشگاه بازدید داشتند که این خود نمایانگر اهمیت برپایی نمایشگاه بین المللی معدن است.

 

رییس خانه معدن ایران با تاکید بر چهارچوب های برنامه ریزی شده در خانه معدن گفت: کیفیت در برگزاری نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی از اصول خانه معدن است و کمیت در مقابل آن اهمیت چندانی نخواهد داشت و معتقدیم زمانیکه تجمیع نمایشگاه ها صورت بگیرد قطعا کمیت پوشش داده خواهد شد.

 

وی حضور پررنگ کمیته های تخصصی خانه معدن ازجمله کمیته بانوان معدنکار و کمیته دانشجویی را از نقط قوت این نمایشگاه خواند و خاطرنشان کرد: کمیته بانوان معدنکار توانست با برگزاری 10 کارگاه آموزشی سهم بسزایی در جذب بانوان معدنکار و جلب رضایت بازدیدکنندگان داشته باشد، همچنین حضور پر رنگ کمیته دانشجویی انرژی و امید به آینده را در میان دانشجویان زنده کرد.

 

بهرامن تصریح کرد: بخش خصوصی باید به دانشگاه متصل شود و از دانشگاه به عنوان تامین کننده بخشی از نیاز خود استفاده کند بنابراین خانه معدن ایران به عنوان نقطه اتصال بخش خصوصی و دانشگاه خواهد بود و امیدواریم هر روز شاهد گسترش این ارتباط باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: نمایندگی های خانه معدن ایران در استان ها با هدف معرفی توانمندی های معدنی خود نشست های تخصصی را برگزار کردند، همچنین کمیته خاک های صنعتی با توجه به موفقیتی که در سال گذشته در نمایشگاه معدن کسب کرد امسال نیز با 10 شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی حضور داشت.

 

رییس خانه معدن ایران متذکر شد: نقشی که این نمایشگاه در معرفی پتانسیل های معدنی خود به سفرای اروپایی و شرکت کنندگان خارجی داشت بسیار حایز اهمیت است.

 

بهرامن در ادامه با اشاره به افزایش تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: مشاورین وزیر صنعت، معدن و تجارت و مشاورین نهاد ریاست جمهوری در روزهای برگزاری از نمایشگاه بازدید داشتند.

 

رییس خانه معدن ایران  در پایان گفت: راه اندازی یک سیستم کنترل جهت دریافت آمار بازدیدکنندگان در روزهای برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی احساس می شود و امیدواریم مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در سال آینده بتواند این سیستم را در نمایشگاه دایر کند.

 

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی با حضور معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر معدن و پترولیوم افغانستان و رییس اتاق بازرگانی ایران مدت 4 روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران