فولاد مبارکه اصفهان صادر‌کننده نمونه ملی سال 94

فولاد مبارکه اصفهان صادر‌کننده نمونه ملی سال 94

در همایش روز ملی صادرات معاون اول رئیس‌جمهوری با اهدای لوح و تندیس صادر‌کننده نمونه ملی سال 94 به مدیر عامل فولاد مبارکه از تلاش این شرکت برای توسعه صادرات قدردانی کرد. .

 

به گزارش استیل پدیا، همایش بهرام سبحانی با اشاره به اهمیت صادرات غیر‌نفتی تصریح کرد: نمی‌توان کشوری با 75 میلیون نفر جمعیت را بدون تولید اداره کرد. اتکا به درآمدهای صرف نفتی نوعی خام‌ فروشی است و خام‌ فروشی حراج منابع خدادادی است.

 

وی افزود: فولاد مبارکه با تولید 50 درصد فولاد کشور و صادرات 5/ 1 میلیون تن محصول در سال، بازار خوبی را در اختیار دارد و تقریبا می‌توان گفت هر محصولی را که بخواهد به هر نقطه از جهان که مایل باشد صادر می‌کند و از این بابت مشکل خاصی نداریم چراکه تقریبا نفوذ خوبی در بازارهای خارجی داریم و به واسطه نمایندگی‌هایی که در کشورهای مختلف اروپایی مانند ایتالیا و آلمان داریم تجار معروفی در سراسر جهان در حال همکاری با فولاد مبارکه هستند که دامنه این همکاری‌ها از شرق تا غرب گسترش یافته و در منطقه هم در کشورهای مختلفی مانند عراق و افغانستان دنبال می‌شود تا جایی که اروپا مقصد بیش از 50 درصد صادرات فولاد مبارکه است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های بلند‌مدت تولید در فولاد مبارکه و اهمیت تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا تصریح کرد: در سند چشم‌ انداز برای کشور، اینگونه برنامه‌ ریزی شده که در افق سال 1404 به تولید سالانه 55 میلیون تن فولاد برسیم. این در حالی است که امروز تولید سالانه ما حدود 20 میلیون تن است و با توجه به نقش 50 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور، هدف ما این است که تا این مدت به تولید حدود 20 میلیون تن برسیم برای دستیابی به این هدف سه فاز نیز طراحی شده تا بدین ترتیب در فاز اول طی دو تا سه سال آینده ظرفیت تولید خود را تا حدود 12 میلیون تن افزایش دهیم.

 

در فاز دوم مقرر شده تولید فولاد مبارکه را به حدود 16 میلیون تن برسانیم و در نهایت در فاز سوم تا سال 1404 به تولید 20 تا 22 میلیون تن دست یابیم. در این میان تولید محصولات دارای ارزش افزوده نیز برای ما از اولویت بالاتری برخوردارند و تلاش داریم تولیدات خود را به این سمت هدایت کنیم.سبحانی با تاکید بر این که اکنون پس از مواد پتروشیمی بیشترین سهم در صادرات غیر‌نفتی کشور به صنعت فولاد مربوط می‌شود، خاطر‌نشان کرد: البته طی سال‌های گذشته این صادرات اغلب به‌ صورت سنگ‌ آهن صورت گرفته است.

 

وی درخصوص میزان صادرات فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت در سال 1392 حدود یک میلیون و 18 هزار تن به ارزش500میلیون دلار صادرات داشت که این رقم در سال 1393 به یک ونیم میلیون تن به ارزش750 میلیون دلار رسید. در شش ماهه اول سال 1394 هم با اینکه سال بسیار بدی برای صنعت فولاد به شمار می‌رود، حدود 750 هزار تن صادرات داشته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران