عملکرد غول فولاد کره جنوبی؛ پوسکو

عملکرد غول فولاد کره جنوبی؛ پوسکو

سهام شرکت پوسکو (Posco)، بیشترین افزایش خود را در یک سال اخیر از خود نشان داد و دلیل آن گمانه زنی هایی مبنی بر این است که اکنون روزهایی با بدترین شرایط، برای این شرکت کره جنوبی، به پایان رسیده است و این پیشرفت در سهام پوسکو، نشان دهنده تلاش های این شرکت برای بهبود عملکرد خود در رقابت با کارخانه های فولاد چین است.

 

به گزارش استیل پدیا، سهام پوسکو در سئول به میزان 5.9 درصد افزایش یافت و به رقم 190,000 وون (واحد پول کره جنوبی) رسید؛ بیشترین افزایش از نوامبر 2014.

 
نام کوانگ هون (Nam Kwang Hoon)، تحلیل گری در سئول در این خصوص اظهار کرد اکنون سرمایه گذاران تمایل به خرید سهام دارند چراکه اعتقادی در بازار وجود دارد که نشان می دهد پوسکو بدترین روزهای خود را سپری کرده است.

 
مدیر ارشد اجرایی پوسکو نیز اعلام کرد که این شرکت درصدد است از سایر فعالیت های فرعی خود دست کشیده و روی فولاد تمرکز کند. پوسکو تعداد واحدهای تولیدی خود را در کره از 42 واحد به 22 واحد کاهش خواهد داد و تجارت بین المللی خود را نیز از 167 واحد به 117 واحد می رساند.

 
این شرکت  ضرر خالص خود در فصل سوم 2015 را برابر534.2 میلیارد وون (472 میلیون دلار) اعلام کرد که در 5 سال اخیر، بی سابقه بود. ضرر ناشی از تبدیل ارز و مالکیت معادن، توافقی برای حل و فصل یک اختلاف در دادگاه و همچنین سیل صادرات محصولات فولادی از چین، از مواردی هستند که این زیان شرکت پوسکو را رقم زده اند.

 

فروش فولاد چین

 
از آنجا که تقاضا برای فولاد در چین رو به کاهش است، صادرات این کشور تا حد زیادی افزایش یافته است. فروش محصولات فولادی چین در 9 ماه نخست سال 2015، به میزان 27 درصد افزایش یافت و به 83.1 میلیون تن رسید. این رقم نزدیک به حجم 98.1 میلیون تنی است که در کل سال 2014 توسط آرسلورمیتال (ArcelorMittal) تولید شده بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران