به گفته فعلان بازار فولاد چین

تثبیت قیمت های ورق سرد صادراتی چین

تثبیت قیمت های ورق سرد صادراتی چین

قیمت های ورق سرد صادراتی این کشور در هفته جاری ثابت مانده زیرا کارخانه های فولاد از افزایش قیمت های داخلی راضی هستند . ورق سرد گرید SPCC با ضخامت 1 میلیمتر در قیمت 285 تا 290 دلار FOB چین بود که نسبت به اوایل هفته بدون تغییر باقی مانده بود .

 

به گزارش استیل پدیا، صادرکنندگان می گویند سفارشاتی که از سوی تجار و کارخانه ها دریافت کرده اند به ندرت با قیمت 285 تا 290 دلار FOB بوده است اما فولاد سازان هرگونه کاهش قیمت ها را رد کرده اند . یک صادرکننده گفت : در واقع افزایش قیمت های داخلی ورق سرد کارخانه ها را در دفاع از این سطح قیمت ها مصمم ساخته است .  

 

یک صادرکننده دیگر اظهار داشت : سفارشات ورق سرد صادراتی که در ماه نوامبر از یک کارخانه در شمال چین دریافت می کرده تنها 60 تا 70 درصد از حجم های معمول بوده است اما این کارخانه هرگونه کاهش قیمت جهت افزایش فروش را تکذیب می کند .

 

این صادرکننده گفت : کارخانه مذکور پیشنهاد 280 دلار  FOB را برای خریداران دائم خود ارائه می کند اما به تجار و خریداران عادی قیمت 285 یا حتی بیشتر را پیشنهاد می دهد . او افزود : با در نظر گرفتن افزایش قیمت های داخلی کارخانه ها احتمالاً قیمت های صادراتی خود را بیشتر کاهش خواهند داد .  

 

یک تاجر دیگر گفت : مشتریان خارجی معتقدند این افزایش قیمت های داخلی ورق سرد در چین دوامی ندارد بنابراین همچنان درخواست قیمت های پائین تر را مطرح می کنند و چندان هم تمایلی برای معامله در این زمان ندارند .

 

ورق سرد در شانگهای 270 , 2 تا 320 , 2 یوآن (354 تا 362 دلار ) بود که نسبت به اوایل هفته گذشته 75 یوآن افزایش را تجربه نمود .  

 

یک تاجر محلی گفت : محدودیت در واردات مواد اولیه و موجودی پائین ورق سرد موجب افزایش قیمت ها شد ، او عقیده دارد زمانی که کارخانه ها ورق سرد را بیشتر از دیگر محصولات تخت فولادی تولید نمودند متحمل خسارات زیادی شدند بنابراین تولید آنرا کاهش دادند و این باعث افت اخیر موجودی ورق سرد در بازار شد .   

 

منبعی نزدیک به یک کارخانه در شرق چین گفت :  خسارات وارده در فروش ورق سرد قابل تحمل نبود بنابراین کارخانه آنها شروع به کاهش تولید کرد .

 

تجار چینی عقیده ندارند که افزایش قیمت ها پایدار باشد دلیل آنها این است که  میزان تقاضا در کوتاه مدت بهبود چشمگیری نداشته است و حتی اگر هم داشت کارخانه ها سریع تولید خود را افزایش می دادند .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران