آلومینیوم به کف 8 هفته گذشته رسید

 آلومینیوم به کف 8 هفته گذشته رسید

در میان افت قیمت فلزات صنعتی، به دلیل نگرانی از تقاضا برای فلزات در کشور چین، آلومینیوم به کمترین حد قیمت خود در حدود 8 هفته گذشته رسید. چین بزرگترین مصرف کننده مواد خام در میان کشورهای جهان است.

 

به گزارش استیل پدیا، پس از آنکه مصرف برق چین در فصل سوم 2015، به حد انتظارها نرسید، انجمن برق چین، پیش بینی خود را از رشد میزان مصرف برق این کشور کاهش داد. این کشور کمترین درصد را برای رشد اقتصادی خود از سال 2009 تا کنون ( رقم 6.9 درصد) گزارش کرد.

 
مایک دراگوسیتز (Mike Dragosits)، تحلیل گر تی دی سکیوریتیز (TD Securities)، در خصوص رقم رشد اقتصادی چین معتقد است: این رقم مطمئنا بازتابی از تقاضای کم چین به فلزات خواهد بود. آلومینیوم همچنان در وضعیت تولید بیش از حد نیاز قرار دارد.

 
قیمت آلومینیوم برای تحویل 3 ماهه در بورس فلزات لندن، به میزان 1.1 درصد کاهش یافته و به نرخ 1,532.50 دلار بر تن رسیده است که کمترین حد از 26 آگوست تاکنون است. پس از آنکه آمار موجودی در انبارهای بورس فلزات لندن افزایش یافت، بهای آلومینیوم روند نزولی خود را ادامه داد.

 
روی، مس و سرب نیز در بورس لندن با افت همراه شدند، در حالیکه نیکل و قلع پیش رفتند. در کامکس نیویورک نیز بهای معاملات آتی مس برای ماه دسامبر، با 0.1 درصد نزول، به 2.364 دلار بر پوند رسید.

 
مالکولم فریمن (Malcolm Freeman) معتقد است تا زمانیکه زیر ساخت های اقتصاد جهان تغییری نکند، بنظر می رسد قیمت فلزات تحت فشار بیشتر قرار بگیرد.

 
گلدمن ساکس (Goldman Sachs Group Inc)، احتمال می دهد رقم 3 درصد که برای رشد مصرف مس در چین طی سال های 2016 تا 2020 پیش بینی شده بود، به سمت نزول رفته و کم شود. این بانک همچنان معتقد است تغییر نظام اقتصادی چین، (از رویه سنتی وابسته به صنایع سنگین، به رویه مصرف گرا) تغییری همیشگی خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران