صعود قیمتی تیرآهن ادامه دارد

صعود قیمتی تیرآهن ادامه دارد

بازار فولاد به دلیل حاکم بودن شرایط رکود تقاضا، میل به کاهش قیمت‌ها را از خود نشان می‌دهد از این رو باوجود برخی بازارسازی‌هایی که در خصوص تیرهای شاخه سبک ذوبی طی روزهای اخیر رخ داده -که آن نیز بیشتر متاثر از قدرت انحصاری برخی تجار دارنده این محصول و کنترل عرضه از سوی آنها بوده است- اما باقی دیگر مصنوعات فولادی نوسانات کاهشی یا ثبات قیمت‌ها را در این چند روز تجربه کرده‌اند.

به گزارش استیل پدیا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، روز گذشته در میانه هفته معاملاتی فولاد، قیمت میلگرد بین 5 تا 15 تومان در هر کیلو کاهش یافت. قیمت شمش، نبشی و ناودانی، ورق و برخی از محصولات فولادی نیز نوسانات نزولی قیمت ولو با دامنه محدودتری را تجربه کرد و در این میان باز هم تیرآهن ساخت ذوب‌آهن در شاخه‌های سبک و برخی شاخه‌های سنگین بود که با رشد قیمت‌ روبه‌رو شد.

در حال حاضر باوجود آنکه طبق برخی اظهارات، هزینه‌های تولید فولاد تا حدود 3 درصد در سال جاری افزایش یافته، اما متاثر از رکود، قیمت آهن بین 2 تا 3‌درصد کاهش یافته است و در این میان تنها تیرآهن است که به دلیل قدرت انحصاری عرضه‌کننده‌های آن رشد قیمت را تجربه می‌کند. هرچند گفته می‌شود این نوسان مثبت تیرآهن نیز مقطعی بوده و سرنوشت محتوم قیمت این محصول نیز در نهایت پیروی کردن از جریان کلی حاکم بر بازار فولاد است.

سه‌شنبه در بورس کالای ایران نیز تنها عرضه‌کننده رینگ فولاد ذوب‌آهن اصفهان بود که با ارائه انواع مقاطع ساختمانی در قالب معاملات نقدی و سلف در تالار صنعتی حضور یافت. این شرکت میلگرد گرید A3 در سایزهای 16، 20 و 22 را با قیمت هر کیلو 1450 تومان به میزان 440 تن به فروش رساند. این معامله در قالب سلف و موعد بازپرداخت آن پایان اردیبهشت ماه جاری است. در عین حال سبد میلگرد مخلوط نیز با قیمت 1400 تومان در هر کیلو در حجم حدود 24 هزار تن از طرف این شرکت عرضه و معامله شد. از سوی دیگر سبد تیرآهن شاخه 12 و 27 نیز به‌صورت نقدی با قیمت هر کیلو 1430 تومان به میزان 980 تن به تابلوی معاملات آمد که ثبت تقاضای 3920 تنی، قیمت پایانی این محصول را به حدود 1506 تومان افزایش داد. فروش این محصول در قالب نقدی در بورس کالا صورت گرفت. در نهایت ذوب‌آهن اصفهان سبد تیرآهن، نبشی و ناودانی را نیز در حجم 176 تن با قیمت 1940 تومان به‌عنوان آخرین محصول ارائه شده در رینگ فولاد به تابلو آورد که در همین حجم نیز خریداری شد. شرایط فروش این محصولات نقدی یا اعتباری بوده و خریدار تنها باید 10 درصد از ارزش معامله را تا ساعت 10 صبح روز انجام معامله واریز می‌کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران