شرکت واله (Vale) برزیل در بازار تولید چه می کند؟

کاهش تولید مس، رکورد تولید سنگ آهن

کاهش تولید مس، رکورد تولید سنگ آهن

شرکت واله (Vale) برزیل، بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان، اعلام کرد که در تولیدات سنگ آهن خود به رکورد جدید دست یافته است و در فصل سوم 2015، توانسته است 88.2 میلیون تن سنگ آهن استخراج کند که از پیش بینی تحلیل گران بیشتر است.

 

به گزارش استیل پدیا، این شرکت همچنین اعلام کرد برخی عملیات های پرهزینه خود را نیز متوقف کرده است که سهمی در حدود 13 میلیون تن از تولیدات سنگ آهن این شرکت را به خود اختصاص می دادند. بیشتر این حجم توسط سایر معادن کم هزینه و جدید شرکت واله که در ناحیه میناس گرایس (Minas Gerais) برزیل واقع شده اند، جایگزین خواهد شد.

 

عملیات گسترش پروژه کاراجاس (Carajás)، بزرگ ترین مجموعه سنگ آهن جهان، این شرکت سال آینده به پایان خواهد رسید. این اقدام شرکت واله در راستای افزایش حاشیه سود در وضعیت قیمت کنونی سنگ آهن انجام شده است.

 
در کنار رقبایی همچون بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) و ریوتینتو (Rio Tinto)، شرکت ویل نیز علیرغم افت قیمت سنگ آهن، در حال افزایش تولیدات خود است تا در بازار جهانی سهم بیشتری به دست آورده و تولید کنندگان پرهزینه را وادار به ترک صحنه تولید کند.

 
اشباع کنونی در بازار سنگ آهن، قیمت این ماده پیش نیاز صنعت فولاد را از حوالی 200 دلار بر تن سال 2011، اکنون به حوالی 52 دلار رسانده و پبش بینی می شود ظرف 2 سال آینده به زیر 50 دلار برساند.

 
واله تنها شرکتی نیست که اقدام به افزایش تولید سنگ آهن کرده است؛ ریوتینتو هفته گذشته از افزایش 17 درصدی تولیدات خود در فصل سوم 2015 خبر داد و اعلام کرد درصدد است تولید سالانه خود را روی رقم 340 میلیون تن حفظ کند.

 
واله که همچنین بزرگ ترین کننده نیکل جهان نیز هست، تولید این فلز را در فصل سوم، با 0.7 درصد کاهش به حجم 71,600 تن رسانده است. تولید مس این شرکت نیز، با 5.3 درصد کاهش به 99,300 تن رسیده است.

 
تولید طلای شرکت واله به 100,000 اونس رسید که بهترین عملکرد ویل در این فصل بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران