ایران به دنبال افزایش تولیدات معدنی

ایران به دنبال افزایش تولیدات معدنی

دکتر سید حسن روحانی در ماه نوامبر به بازدید از فرانسه و ایتالیا خواهند رفت تا قرارداد چند پروژه را به امضا برسانند.

 

به گزارش استیل پدیا، گفته کرباسیان، مناقصات 15 پروژه ظرف 4 ماه آینده به سرانجام خواهد رسید و اولین آنها نیز برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده است که پروژه ساخت معدن طلای نیکوئیه در تاکستان قزوین (غرب استان تهران) است.

 
تولید طلای ایران از سال 2013 تا سال آینده (2016) به 3 برابر و حجم 10,000 کیلوگرم بالغ شود و همچنین تولید سنگ آهن، فولاد، کرومیت، آلومینیوم، بوکسیت، مس و روی نیز در این کشور افزایش خواهد داشت.

 
به بیان کرباسیان: ما هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکت های بین المللی که علاقمند به صنعت معدن در ایران هستند، در نظر نداریم آنها میتوانند برای مالکیت 100 درصدی یا برای شراکت با ما جلو بیایند و حتی می توانند شریکی ایرانی یا بین المللی برای خود برگزینند.

 
به گفته موفا طیب (Mowafa Taib)، تحلیل گر USGS، در خاورمیانه و شمال افریقا، دو کشور ایران و موراکو، 2 کشور برتر تولید فلزات هستند. تولید آلومینیوم در کشور ایران، از حجم 820,000 تنی سال 2013، به 1 میلیون تن متریک رسیده و تولید مس نیز از رقم 220,000 تن سال 2013، به حجم 500،000 تنی خواهد رسید. این کشور همچنین تولید بوکسیت، روی، سرب، کرومیت، فولاد و سنگ آهن نیز دارد.

 
کیوان جعفری تهرانی، رئیس انجمن تولید کنندگان و مصرف کنندگان سنگ آهن، ماه گذشته اعلام کرد که ایران به دنبال 20 میلیارد دلارسرمایه گذاری برای گسترش بازار داخلی فولاد است، و به دلیل اشباع موجود در نیاز جهان به مصرف فولاد، ایران درصدد تقویت بازار داخلی خود است.

 

به گفته کرباسیان، حجم تولید سنگ آهن این کشور، که مورد استفاده در صنعت فولاد قرار میگیرد، سال آینده به 40 میلیون تن بالغ خواهد شد، در حالیکه در سال 2013 برابر 38 میلیون تن بوده است. تولید فولاد ایران نیز از حجم 22 میلیون تن امسال، قرار است تا سال 2025 به 55 میلیون تن برسد.

 
کرباسیان در خصوص تمایل کشورهای جهان به پروژه های معدنی ایران، اعلام کرد پروژه های فولاد و آلومینیوم بیشتر مورد علاقه ایتالیایی ها است و شرکت های فرانسوی نیز به آلومینیوم و "همکاری فنی" تمایل نشان می دهند.

 
ایران همچنین به دنبال شریک تجاری در زمینه فلزات نادر نیز هست، و احتمال اکتشاف تیتانیوم و اسکاندیم بسیار بالاست.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران