امضای قرارداد مشارکت مدنی احداث کارخانه تولید کنسانتره چاه فیروزه

امضای قرارداد مشارکت مدنی احداث کارخانه تولید کنسانتره چاه فیروزه

تفاهم‌نامه مشارکت مدنی احداث کارخانه تولید کنسانتره مس چاه فیروزه بین شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت میدکو، شرکت صنایع و معادن ماهان و گروه اقتصاد مفید امضا شد.

 

به گزارش استیل پدیا، طبق مفاد این تفاهم‌نامه که با حضور مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مهدی کرباسیان، رئیس ایمیدرو و رئیس هیات‌ مدیره شرکت مس به امضا رسید، بخش خصوصی با مشارکت ۶۵ درصدی، پروژه احداث کارخانه تولید کنسانتره معدن چاه فیروزه را به سرانجام خواهد رساند.

 

مدیرعامل شرکت مس ایران بابیان اینکه امضای تفاهم‌ نامه قرارداد احداث کارخانه تولید کنسانتره چاه فیروزه در راستای سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه معادن و صنایع معدنی است، گفت: شرکت مس برای تحقق این موضوع و تامین منابع مالی در جهت راه‌اندازی طرح‌های توسعه معادن دره آلو، ایجو و چاه‌فیروزه چند بار فراخوان مزایده و جذب سرمایه‌گذار را اعلام و برگزار کرد.

 

مراد علیزاده افزود: در گام نخست شرکت‌هایی که درخواست آنها پذیرفته شده بود در یک پروسه زمانی به لحاظ امکانات مالی، فنی و شرایط سرمایه‌ گذاری ارزیابی شدند و در گام بعدی مزایده‌ای که با حضور شرکت‌های پذیرفته‌ شده برگزار شد شرکت‌های میدکو، گروه اقتصادی مفید و شرکت صنایع معادن ماهان در معدن چاه فیروزه پذیرفته شدند.

 

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به پیشینه اقدامات انجام‌شده در چاه فیروزه گفت: امور مربوط به تحقیق و مطالعات، خرید ماشین‌آلات خردایش و سنگ‌شکن و باطله‌ برداری انجام و به اتمام رسیده و اکنون این معدن آماده سرمایه‌ گذاری است.

 

وی بابیان اینکه بر پایه قرارداد مشارکت مدنی که به امضا می‌رسد، حدود ۳۵ درصد از آورده سرمایه‌ گذاری به همراه مالکیت معدن چاه فیروزه متعلق به شرکت مس است، اظهار کرد: بقیه ۶۵ درصد متعلق به سه شرکت میدکو، صنایع و معادن ماهان و گروه اقتصادی مفید است که در این بین گروه اقتصادی مفید بیشترین سهم را نسبت به میدکو و ماهان دارا است.

 

مرادعلیزاده درخصوص زمان احداث کارخانه و بهره‌ برداری از آن گفت: حدود ۴ سال زمان برای احداث و فعالیت این کارخانه لازم است تا به تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۵ درصد برسیم.وی ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ این سیاست و جلب مشارکت سرمایه‌ گذاری در معدن دره آلو و چاه فیروزه و سایر معادن دیگر در طول برنامه ششم به تولید ۴۰۰ هزار تن مس محتوی که از 5/ 1 میلیون تن کنسانتره با عيار 25 درصد تولید می‌شود، برسیم.

 

در این جلسه کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو و رئیس هیات‌‌ مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران با ابراز خوشحالی از جلب و جذب مشارکت سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی از سوی شرکت مس گفت: بر پایه سیاست‌های جدید دولت مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در مواد معدنی و به‌ خصوص مس تصمیم گرفته شد انجام و تکمیل بعضی از طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران