توضیحات ذوب‌آهن در خصوص بدهی‌اش به معادن زغال کرمان

توضیحات ذوب‌آهن در خصوص بدهی‌اش به معادن زغال کرمان

به دنبال درج خبری در خصوص دلیل تعطیلی معادن زغال‌سنگ کرمان به دلیل بدهی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد هیچ نوع بدهی به معادن زغال سنگ کرمان ندارد.

 

به گزارش استیل پدیا، در این جوابیه آمده است که طبق صورت‌جلسه مورخ 5/12/1394 با مدیرعامل زغال‌ سنگ کرمان مقرر شد برای سال 94 به میزان 250 هزار تن زغال‌ سنگ از آن شرکت خریداری شود که به‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات صورت پذیرفته طی شش‌ماهه اول سال 94 شرکت زغال‌ سنگ کرمان تنها نیمی از تعهدات شش‌ماهه اول به ذوب‌ آهن اصفهان (61 هزار تن زغال‌ سنگ ارسال کرده است) را انجام داده است که این موضوع باعث بحرانی‌شدن موجودی زغال‌ سنگ کارخانه و حتی خطر توقف باطری‌های کک‌ سازی شده است.

 

این جوابیه می‌افزاید: ارزش زغال‌سنگ ارسالی شرکت زغال‌سنگ کرمان طی شش‌ماهه اول سال 94 حدود 210 میلیارد ریال است که تا پایان شهریورماه مبلغ 160 میلیارد ریال از مطالبات شرکت مذکور به صورت پرداخت وجه نقد و یا در قالب تامین اعتبار جهت دریافت محصول پرداخت شده است و مطالبات آن شرکت در پایان شهریورماه 94 حدود 50 میلیارد ریال بوده که حدود 38 میلیارد ریال مربوط به زغال‌سنگ ارسالی طی شهریوماه است.

 

بر اساس توضیحات روابط عمومی ذوب‌آهن میزان تولید کنسانتره زغال‌ سنگ کرمان طی شش‌ماهه اول سال 94 حدود 170 هزارتن بوده است که از این میزان 61 هزار تن حدود 35 درصد تولید برای ذوب‌آهن اصفهان ارسال شده و مابقی به دو شرکت کک‌ سازی همجوار زغال‌سنگ کرمان یعنی واحد کک‌سازی و پالایش قطران زرند (از شرکت‌های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران) و شرکت فولاد زرند ایرانیان ارسال شده است.

 

این جوابیه در پایان خاطر نشان می‌کند، نسبت دادن کل مطالبات زغال‌ سنگ کرمان (حدود 400 میلیارد ریال طبق اعلام مسوولین مالی شرکت زغال‌ سنگ کرمان) به ذوب‌آهن اصفهان به نوعی تحریف حقیقت و تخریب وجهه شرکت ذوب‌اهن اصفهان است. و مابقی مطالبات شرکت مذکور (حدود 350 میلیارد ریال) از واحد کک‌ سازی و پالایش قطران زرند و شرکت فولاد زرند ایرانیان است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران