معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت عنوان کرد

میزان صادرات فولاد به سه میلیون تن رسید

میزان صادرات فولاد به سه میلیون تن رسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی عملکرد تولیدکنندگان فولاد کشور نشان می دهد، طی پنج ماهه نخست امسال میزان صادرات این بخش به سه میلیون تن رسید و این در شرایط رکود فعالیتهای ساختمانی صورت گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، جعفر سرقینی اظهار داشت: میزان تولید فولاد خام در دوره پنج ماهه نخست امسال به رقم 6.8 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت هشت درصدی نشان می دهد. وی افزود: مس کاتد تولیدی در این مدت به 77 هزار تن رسید که کاهش هشت درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال 93 ثبت کرد.

 
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: شمش آلومینیوم تولیدی نیز در دوره این گزارش به 125 هزار تن رسید که رشد 2.5 درصدی را نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته نشان می دهد. وی با بیان آنکه در این مدت 104 هزار تن پودر آلومینا تولید شد، گفت: مقایسه این میزان با عملکرد پنج ماهه اول پارسال افت دو درصدی را ثبت کرد.

 
سرقینی عملکرد بخش خصوصی در زمینه تولید سنگ آهن را در پنج ماهه ابتدایی امسال بالغ بر 12 میلیون تن ذکر کرد و افزود: مقایسه این رقم نسبت به عملکرد دوره مشابه سال گذشته کاهش 11 درصدی را به دنبال داشت. وی با بیان آنکه عملکرد بخش کاشی و سرامیک در پنج ماهه نخست امسال به میزان 146 میلیون مترمربع است، گفت: مقایسه این رقم با تولید دوره مشابه در سال 1393 کاهش 19 درصدی نشان می دهد.

 
سرقینی آمار تولید شیشه جام را در این دوره 305 هزار تن ذکر کرد که رشد تولید 21 درصدی را نسبت به مدت پنج ماهه ابتدایی سال گذشته به همراه داشت.

 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: طی دوره مورد بررسی افت تولید ناشی از کاهش قیمت های جهانی این اقلام در بازارهای جهانی بود و این درحالی است که تقاضای بازار داخلی تحت پوشش قرار گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.وی اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در بخش صنایع معدنی با بهبود شرایط بین المللی بازارها بتوانند نسبت به افزایش تولید و رشد صادرات خود اقدام کنند.

 
براساس برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت در سال جاری قرار است تولید فولاد خام به 18 میلیون تن، کاتد مس 200 هزار تن، شمش آلومینیوم 310 هزار تن، آلومینا 250 هزار تن، سیمان 72 میلیون تن، کاشی و سرامیک 440 میلیون مترمربع و شیشه جام به یک میلیون و 350 هزار تن برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران