محمد رضا، رئیس خانه معدن گفت

لهستان برای سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی ایران ابراز آمادگی کرد

لهستان برای سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی ایران ابراز آمادگی کرد

رئیس خانه معدن ایران گفت: نشست اعضای هیات مدیره خانه معدن با مدیران شرکت لهستانی کی جی اچ ام (KGHM) با پیشنهاد آنها برای سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی ایران همراه شد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا بهرامن اظهار داشت: نشست یادشده در محل یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته برگزار شد و طی آن موضوع بهره گیری از فناوری روز جهان در بخش معادن وصنایع معدنی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

 
وی افزود: هیات لهستانی آمادگی خود را برای فعالیت در بخش معدن از مرحله اکتشاف تا فرآوری به ویژه در زمینه معادن فلزی ابراز داشتند و این موضوع قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

 
رئیس خانه معدن اضافه کرد: ایران و لهستان در بخش معادن در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همکاری ویژه ای نداشته اند و به لحاظ استقرار مقر کنگره جهانی معدن در این کشور، هیات هایی از ایران باحضور در این کشور از روند فعالیت معدنی آن آگاهی پیدا کرده اند.

 
وی خاطرنشان ساخت: شرکت لهستانی یاد شده با صادرات 600 هزار تن مس به عنوان بزرگترین فعال اروپایی در این زمینه محسوب می شود و علاوه براین در زمینه نقره و زغال سنگ تجارب ارزشمندی دارد.

 
بهرامن گفت: جمهوری اسلامی ایران عمده فعالیت معدنی خود را در گستره سطحی دنبال کرده و در برداشت عمقی بیشترین فعالیت مربوط به زغال سنگ است و برای استخراج دیگر مواد معدنی از عمق زمین، چندان فعالیت شاخصی صورت نگرفته است.

 
به گفته وی، شرکت لهستانی مزبور تا عمق یکهزار و 500 متری زیرزمین تجربه و فعالیت حفاری داشته و بنابراین یکی از مشخصه های همکاری دو کشور در بخش معادن، مربوط به حفاری های زیرزمینی است.

 
بهرامن یادآور شد: شرکت لهستانی کی جی اچ ام (KGHM) در معادن مس شیلی و آمریکا سابقه فعالیت دارد و معتقدند، با توجه به ساختار زمین شناسی ایران، می توان در گسترش فعالیت های معدنی گام های موثری برداشت.

 
وی گفت: هیات لهستانی که اکنون برای همکاری های معدنی به ایران آمده، در واقع بزرگترین گروه متخصص در این بخش محسوب می شود و از توسعه همکاری با خانه معدن ایران نیز استقبال کرده اند.

 
پیش از این مدیران شرکت لهستانی کی جی اچ ام (KGHM) که به عنوان یکی از شرکت های مطرح بین المللی در حوزه معدن و صنایع معدنی محسوب می شود برای همکاری با سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ابراز تمایل کردند.

 
یاسک کاردلا (Jacek Kardela) معاون اجرایی در توسعه کسب و کار شرکت کی جی اچ ام (KGHM)در دیدار با مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو گفته بود، این شرکت با حدود 60 سال سابقه فعالیت در بخش معادن دارای پیشینه استخراج مواد از معادن زیرزمینی است و از همکاری در زمینه طراحی معادن رو زمینی و زیر زمینی، استخراج و فرآوری، تحقیقات، تولید ماشین آلات، طراحی کارخانه ذوب مس و تامین مواد ناریه معادن با ایران استقبال می کند.

 
براساس اظهارات مدیران شرکت مزبور آنها از نظر تولید نقره دارای رتبه نخست جهانی، رنیوم رتبه سوم و مس رتبه هفتم جهانی را کسب کرده اند و در سال گذشته 580 هزار تن مس تولید کرده و قرار است تا سال 2020 این رقم به یک میلیون تن برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران