رشد قیمت میلگرد تا کجا ادامه می‌یابد؟

رشد قیمت میلگرد تا کجا ادامه می‌یابد؟

در بازار فولاد هنوز هم افزایش قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان اصلی ادامه دارد که در صورت تداوم می‌تواند چهره غالب بازار را تغییر دهد.

 

به گزارش استیل پدیا، پس از کاهش عرضه‌های میلگرد ذوب‌ آهن از طرف کارخانه با محدودکردن حواله که برای سومین بار در هفته جاری صورت می‌گیرد شاهد افزایش قیمت این کالا در کنار کمیاب شدن آن در بازار تهران هستیم.

 

این رخداد در شرایطی در حال تجربه شدن است که فروشندگان اصلی میلگرد نیشابور نیز کج‌ دار و مریز همین رویکرد را در پیش گرفته و با عدم اعلام قیمت‌های این قبیل تولیدات در لیست‌های فروش خود و محدود کردن آن به‌ صورت موردی، شرایطی را فراهم آورده‌اند که پتانسیل بیشتری را برای مدیریت این بازار ایجاد کند. به نظر می‌رسد رویکرد جدید یعنی مدیریت بازار هم اکنون استراتژی اصلی دو تولیدکننده اصلی یعنی فولاد خراسان (میلگرد نیشابور) و ذوب آهن اصفهان باشد.

 

همان‌ گونه که در روزهای گذشته نیز به آن اشاره شد در صورت تبعیت از این روند از سوی تولید کنندگان نوردی بخش خصوصی می‌توان به افزایش قیمت‌ها امیدوار بود ولی افزایش عرضه میلگرد میانه و افت قیمت‌های پیشنهادی برخی از نوردکاران بخش خصوصی البته به‌ صورت چراغ خاموش، می‌تواند در برابر این رویکرد مقاومت کند ولی باز هم به قدرتمندی تولید کنندگان اصلی نخواهد بود.

 

با توجه به صحت این موارد و در صورت ادامه این شرایط می‌توان به افزایش بیشتر قیمت‌ها امیدوار بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران