توصیه نعمت‌زاده به ژاپنی‌ها

توصیه نعمت‌زاده به ژاپنی‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن از علاقه‌مندی ایران برای همکاری در زمینه دانش فنی و مهندسی با ژاپن خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا نعمت‌ زاده گفت: همکاری‌های ایران با کشورها به صورت بلند مدت و ‌بر اساس سرمایه‌ گذاری مشترک است. وی افزود: همان‌ طور که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت‌های ژاپنی قرار می‌گیرد، انتظار داریم تا تولیدات مشترک‌ مان در بازارهای شما نیز حضور داشته باشد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما حتما باید مقیاس اقتصادی را در سرمایه‌ گذاری‌ها و همکاری‌ها مدنظر داشته باشیم و به همین دلیل تولید محدود یا صرفا مونتاژ، راهگشا نخواهد بود.

 

نعمت‌زاده تصریح کرد: بازار ایران با احتساب کشورهای منطقه، جمعیتی بالغ بر 400 میلیون نفر را شامل می‌شود که این فرصت خوبی برای شرکت‌های ژاپنی برای حضور در ایران است. وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به هیات ژاپنی گفت: می‌توانید روی ایران به عنوان مرکز فعالیت جدی و بلندمدت حساب کنید.

 

وی تاکید کرد: البته ما مشغول مذاکره با دیگر کشورهای اروپایی هستیم، بنابراین باید در تصمیم‌ گیری‌ها سریع‌تر عمل کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمینه‌های لوازم خانگی، خودرو و قطعات خودرو، ساخت روبات،‌ ماشین‌آلات، تجهیزات پزشکی، نفت، گاز و پتروشیمی فرصت همکاری برای دو کشور وجود دارد. در این دیدار فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: دولت ژاپن از فعالیت شرکت‌های ژاپنی در ایران حمایت می‌کند.

 

وی گفت: با فراهم شدن شرایط، شرکت‌های ژاپنی نیز علاقه‌مند هستند در ایران فعالیت کنند. فومیو کیشیدا افزود: پس از لغو تحریم‌ها، دولت ژاپن در عالی‌ترین سطح در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری با ایران تعامل و همکاری خواهد داشت


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران