آمادگی دِوو کره جنوبی برای شراکت در طرح های فلزات پایه در ایران

آمادگی دِوو کره جنوبی برای شراکت در طرح های فلزات پایه در ایران

مدیر عامل هلدینگ «دِوو بین الملل» از آمادگی شرکت های این مجموعه برای مشارکت در طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایران به ویژه بخش فلزات پایه خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ یانگ سانگ کیم به همراه قائم مقام و تعدادی از مدیران این هلدینگ در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر مطلب فوق افزود: تمایل داریم برای توسعه روابط دو کشور در این حوزه، شریک طرح های جدید ایران شویم.

 
هلدینگ دوو بین الملل که در سال 1967 تاسیس شده یکی از زیرمجموعه های خانواده پوسکو در کره جنوبی محسوب می شود و از گروه های مختلف فولاد،‌ ماشین آلات،‌ مواد پایه،‌ شیمیایی و توسعه منابع برخوردار است. میزان فروش این هلدینگ در سال 2014 به 18.6 میلیارد دلار رسید. این مجموعه از نظر فروش در رتبه پنجم شرکت های کره ای جای دارد و در حال حاضر بیش از 60درصد سهام آن در اختیار پوسکو است و افزون بر 8200 نیروی انسانی در سراسر دنیا در مجموعه های آن فعالیت می کنند.

 
به گفته سانگ یانگ کیم، این هلدینگ آمادگی دارد تفاهم نامه کلی برای همکاری با ایمیدرو منعقد کند و سپس برای هر بخش قراردادی جداگانه به امضا برساند. وی دلیل این امر را فرصت های متعدد ایران برای همکاری با شرکای خارجی دانست و تاکید کرد: ورود به بخش فلزات پایه شروع مناسبی برای همکاری های دو طرف خواهد بود.

 
مدیر عامل هلدینگ دوو بین الملل گفت: سرمایه گذاری و تجارت تخصص ما است و اکنون از فرصتی که برای حضور در بازار ایران فراهم آمده استفاده خواهیم کرد.

 
در این دیدار رییس هیات عامل ایمیدور با ابراز خرسندی از حضور مجدد شرکت های کره ای در ایران اظهار داشت:‌ نکته ای که اکنون در بازار ایران ایجاد شده، خروج از تحریم ها و علاقمندی کشورها برای همکاری با ایران است.

 
مهدی کرباسیان ادامه داد: شرکت های کره ای در شرایطی وارد ایران شده اند که شرکت های مختلفی از سراسر دنیا علاقمند به سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های توسعه هستند از همین رو باید برای حضوری موثر،‌ ابتدا از طرح های بالادستی ایران در بخش معدن و صنایع معدنی وارد شوند.

 
وی به ویژگی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ایران در سواحل جنوبی اشاره کرد و گفت: دسترسی به انرژی کافی،‌ حمل و نقل آسان،‌ نیروی انسانی متبحر و ...شرایط همکاری با دوو کره را فراهم کرده است.

 
رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی داخلی و شرکای خارجی،‌ توسعه بخش معدن وصنایع معدنی در سواحل جنوبی همچون بندرعباس و بندر چابهار را اجرایی کند این در حالی است که دسترسی ایران به بازار کشورهای منطقه مزیت دیگری برای صادرات و سودآوری طرف های سرمایه گذار ایجاد کرده است.

 
وی برنامه اکتشاف 200هزار کیلومتر از مساحت کشور را یادآور شد و تصریح کرد: در زنجیره تولید فولاد از بخش اکتشاف تا تولید محصول نهایی آماده سرمایه گذاری های مشترک هستیم. کرباسیان خاطر نشان کرد: طرح جامع فولاد ایران جزئیات توسعه زنجیره این بخش را مشخص کرده و شرایط برای همکاری با دوو آماده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران