افزایش قیمت انواع فولاد ادامه می یابد؟

افزایش قیمت انواع فولاد ادامه می یابد؟

پس از تجربه موفق مدیریت بازار تیرآهن ، به نظر می رسد تولیدکنندگان اصلی میلگرد نیز برای کاهش عرضه ها و مقاومت در برابر افت قیمت ها همگام شده اند تا شرایط موجود در بازار را تغییر دهند.

 

به گزارش استیل پدیا، پس از افزایش قیمت میلگرد ، بازار این کالا با رشد قیمت جدیدی رو به رو شد تا جایی که می توان به افزایش 1.1 درصدی قیمت میلگرد نیشابور سایز 16 در بازار تهران اشاره کرد. به نظر می رسد به صورت جدی شاهد مدیریت بازار هستیم که با مقاومت در برابر افت قیمت ها و البته کاهش عرضه ها ، بازار را به سمت رشد نرخ هدایت می کند.

 

این موارد در حالی است که در روز جاری تحول کالا و اعلام حواله از سوی کارخانه ذوب آهن اصفهان صورت نپذیرفته و باعث شد تا قیمت این کالا برای تحویل از کارخانه کشف نشود. به احتمال قوی جهش قیمتی برای تولیدات و عرضه های محدود این کالا از بازار تهران نیز به دلیل همین وقفه صورت گرفته است.

 

با توجه به تجربه موفق مدیریت بازار در خصوص عرضه های تیرآهن به احتمال قوی تولید کنندگان بزرگ همچون فولاد خراسان ( میلگرد نیشابور )‌ و ذوب آهن اصفهان به جد به دنبال مدیریت بازار میلگرد هستند که می تواند سیگنال بسیار مهمی برای آینده بازار به شمار رود.

 

از سوی دیگر تثبیت قیمت های پیشنهادی از سوی تولید کنندگان نوردی میلگرد ، کاهش قیمت شمش و ترس بازار از جهش قیمت ها و یا افزایش ادامه دار نرخ ها همچون دو روز گذشته و انتظار بازگشت خریداران و سفته بازها شرایطی را فراهم آورده که میل به خرید افزایش یابد بنابراین می توان گفت که بازار مستعد ادامه رشد قیمت های فعلی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران