به گفته منابع تجاری

سقوط بیشتر قیمت های شمش چین در جنوب شرق آسیا

سقوط بیشتر قیمت های شمش چین در جنوب شرق آسیا

قیمت های شمش چین در منطقه جنوب شرق آسیا برای دومین هفته پیاپی همچنان در حال کاهش است . برخی این کاهش مداوم قیمت را به افت قیمت های سنگ آهن در بازار مرتبط می دانند در حالیکه برخی دیگر احتکار توسط تجار را دلیل این مسئله می دانند .

 

به گزارش استیل پدیا، با توجه به اینکه قیمت پیشنهادها در مانیل پایتخت فیلیپین 258 دلار بود  اما بعد از اینکه شنیده شد شمش چین با ضخامت 120 میلیمتر با قیمت 255 دلار CFR  سفارش داده شده قیمت ها تضعیف شد. معاملات قبلی در طول هفته گذشته نهایتاً در قیمت 263 دلار CFR بسته می شد .

 

شنیده شده در هفته قبل یک معامله برای 20 هزار تن شمش با ضخامت 100 میلیمتر ساخت روسیه برای تحویل ماه ژانویه با قیمت 250 دلار CFR مانیل منعقد شده است . با این تفاسیر شمش روسیه در پائین ترین قیمت فروخته شده البته 3 درصد مالیات بر واردات شمش روسی اعمال می شود .

 

یک تاجر از اهالی مانیل گفت: بعد از این دو معامله اخیر با در نظر گرفتن فرارسیدن فستیوال فصلی حجم سفارشات کاهش خواهد یافت .

 

در تایلند و در هفته گذشته سفارشات شمش چین با ضخامت 130 میلیمتر با قیمت 250 دلار CFR ثبت شده است و به گفته یک تاجر در مقایسه با هفته قبل سفارشات زیادی هم در بازار وجود داشته است.

 

او افزود : بیشتر این سفارشات از سوی تجار بود . یک تاجر تایلندی دیگر می گوید : بسیاری از تجار در رسیدن قیمت ها به سطح 250 دلار سهیم بوده اند .

 

شمش با ضخامت 120 تا 130 میلیمتر در جنوب شرق آسیا از  255 تا 260 دلار  به 250 تا 255 دلار  CFR رسید .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران