کاهش تولید فولاد هند در ماه سپتامبر

کاهش تولید فولاد هند در ماه سپتامبر

در پی تداوم ضعف تقاضا و افزایش واردات، تولید فولاد هند در ماه سپتامبر 2015 با کاهش 0.8 درصدی مواجه شد.

 

به گزارش استیل پدیا، بر اساس آمار کمیته مشترک (JPC) -بدنه آماری وزارت فولاد هند- تولید کل فولاد هند در ماه سپتامبر با 0.8 درصد کاهش نسبت به سپتامبر سال گذشته، 7.34 میلیون تن گزارش شد.

 
تولید فولاد برای فروش در دوره شش‌ ماهه آوریل تا سپتامبر نیز با افت 0.5 درصدی به 45 میلیون تن رسید. واردات فولاد هند در همین مدت زمان 41.44 درصد افزایش داشته است.

 

در حالی که صنعت فولاد جهانی از عدم تطابق عرضه و تقاضا رنج می‌برد، صنعت فولاد هند در حال دست و پنجه نرم کردن با واردات فولاد ارزان است. علاوه بر این، رشد تقاضای فولاد در هند کم شده است.

 

بر اساس آمار JPC، میزان کل تقاضای فولاد هند در بازه زمانی آوریل تا سپتامبر 4.1 درصد افزایش یافته که اکثر نیاز افزایشی با فولاد وارداتی برطرف شده است. واردات فولاد این کشور در همین مدت زمان معادل 5.4 میلیون تن گزارش شده است.

 

در 14 سپتامبر، هند اعلام کرد که 20 درصد عوارض حفاظتی موقت را برای دسته بندی‌های خاصی از فولاد برای 200 روز اعمال کرده تا از تولید کنندگان داخلی فولاد در برابر هجوم واردات فولاد ارزان قیمت حمایت کند. با این حال،‌ اثر کامل این عوارض در ماه‌های آینده مشاهده خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران