مدیر عامل فولاد هرمزگان

کاهش قیمت گندله حداقل کمک دولت به فولادی ها

کاهش قیمت گندله حداقل کمک دولت به فولادی ها

فولاد هرمزگان سهم بیشتری از بازار فولادکشور را در اختیار خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مهندس امیرمسعود هراتیان گفت: این شرکت در نیمه نخست سال جاری علی رغم رکود حاکم بر بازار فولاد و شرایط دشوار اقتصادی، با همکاری کارکنان خود نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط نسبتا خوبی را در تولید فولاد خام رقم زد.

 

مهندس امیرمسعود هراتیان ضمن تأکید بر این مطلب که این شرکت در حال انجام مراحل اولیه ی پروژه های توسعه جهت تکمیل زنجیره ی تولید و افزایش تنوع در سبد محصولات خود است، تصریح کرد: مطمئنا فولادهرمزگان سهم بیشتری از بازار فولاد کشور را در اختیار خواهد گرفت و زمینه اشتغال پایدار بیشتری را برای جوانان فراهم خواهد کرد.

 

رشد نسبی در نیمه اول سال جاری

 

وی ادامه داد: فولاد هرمزگان در مرداد ماه با تولید 101 هزار و 638 تن و در شهریور ماه نیز با تولید 104 هزار و 117 تن تختال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، میزان تولید خود را  15.2 درصد افزایش داد و با تولید تجمعی 579 هزارو 645 تن تختال از ابتدای سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد تولید مناسبی برخوردار گردید.

 

امیرمسعود هراتیان در بخش بعدی سخنان خود رویکرد فولادهرمزگان برای تولید رقابتی در فولاد هرمزگان را تبیین کرد و در این رابطه گفت: فولاد هرمزگان با توجه به کاهش قیمت فولاد در بازارهای جهانی که متأثر از کاهش قیمت انرژی، قیمت مواد اولیه و همچنین کاهش رشد اقتصادی در چین که در نتیجه ی آن افزایش صادرات فولاد این کشور با مشوق های دولتی می باشد، بهره وری بیشتر را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی در حفظ تولید نموده است.

 

از طرفی با توجه به اینکه بسیاری از شاخص های عملیاتی در بهره برداری از قبیل انرژی الکتریکی، گاز، الکترود، نسوز و قطعات یدکی که بیشترین هزینه تحمیلی بر قیمت تمام شده فولاد را دارند لذا بهبود اجرای دستورالعمل های تولید که به کاهش توقفات و افزایش تولید، کاهش ضایعات تولیدی و کاهش توقفات در بهره برداری منجر می شود  و همچنین انجام بازرسی های دقیق تر و موثرتر و اجرای صحیح تعمیرات پیشگیرانه و  بازنگری روش های انجام توقفات برنامه ریزی شده  به منظور کاهش هزینه های تمام شده را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی در همین رابطه تصریح کرد: مجهز شدن هر چه بیشتر به نظامها و ساز و کارهای مدیریت هزینه های تولید بر اساس کارگروهی و روش های حل مساله از دیگر سیاست گذاری های فولاد هرمزگان جهت کاهش هزینه های تمام شده و تولید پایدار می باشد. تولید گریدهای ویژه با ابعاد و آنالیزهای خاص و استفاده ی حداکثری از گندله های داخلی ، استفاده از روش های هوشمندانه فروش در بازارهای داخلی و خارجی  نیز از جمله سیاست های فولاد هرمزگان جهت عبور از این مرحله حساس می باشد.

 

وی با ذکر این مطلب که کاهش پایه قیمت گندله بر اساس 20 درصد (بیست درصد)  شمش فولاد خوزستان به جای 23 درصد قبلی در راستای ایجاد عدالت و توازن در زنجیره  تولید، کمکی حداقلی  دولت به تولید کنندگان فولاد برای گذر از شرایط موجود می باشد و ابراز امیدواری کرد که این مصوبه هر چه زودتر اجرایی گردد.

 

لزوم حمایت دولت از صنایع

 

ایشان اعمال تعرفه بر واردات فولاد، کاهش نرخ بهره ی بانکی، کاهش بهره اوراق مشارکت و یارانه های مستقیم و غیر مستقیم از جمله کمک های دولت به صنایع بویژه صنعت فولاد در این مقطع زمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت عدم حمایت دولت امکان تحقق سند چشم انداز وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه با توجه به سیاست های انقباضی دولت به دلیل کاهش قیمت نفت و تخصیص نیافتن بودجه های عمرانی به پروژه های در حال اجرا باعث کم رونق شدن پروژهای عمرانی شده است که امیدواریم در دوران پس از تحریم با جذب اعتبارات خارجی مجددا پروژه های عمرانی فعال و صنعت فولاد از این رکود خارج گردد. از طرفی در دوران پسا تحریم از طریق سرمایه گذاری خارجی در صنعت فولاد امکان استفاده از تکنولوژی های جدید وجود خواهد داشت و باعث کاهش قیمت تمام شده و رقابت در صادرات را امکان پذیر خواهد کرد.

 

مدیرعامل فولادهرمزگان در خاتمه سخنان خود از حمایتهای فولاد مبارکه جهت استمرار تولید فولاد هرمزگان در این شرایط خاص و همچنین از همه همکاران پرتلاش و سختکوش شرکت که با عملکرد مثبت خود در معرفی توانمندی های صنعت فولاد کشور و استان هرمزگان، نقش بسزایی را ایفاد می نمایند، قدردانی و تصریح کرد: مطمعناً در آینده نزدیک با همت و تلاش همه همکاران که معتقدیم ارزشمندترین سرمایه شرکت هستند شاهد موفقیت های بیشتری در فولاده رمزگان و این استان زرخیز خواهیم بود.

 

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن تختال را در سال دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران