رییس هیات عامل ایمیدرو گفت

سود بالای شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در صنایع معدنی ایران

سود بالای شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در صنایع معدنی ایران

وی گفت:شرکت های خارجی با سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران،‌ سود چند برابری کسب خواهند کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان در این باره تصریح کرد: در شرایطی که نرخ بهره بانکی کشورهای توسعه یافته 2 تا 3 درصد یا صفر است، با سرمایه گذاری در ایران می توانند سود قابل توجهی نصیب خود کنند و چنانچه یک شرکت خارجی بتواند صد میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند، سود 18 درصدی دریافت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه چه سرمایه‌گذاری بهتر از این روش سودآوری دارد گفت: کشوری مانند ژاپن که نرخ بهره بانکی آن صفر است و در عین حال منابع گاز،‌ سنگ آهن یا زغال سنگ در اختیار ندارد در حالی که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در دنیا است. بنابراین با حضور چنین کشورهایی در ایران، منافع دو طرفه حاصل می شود.

 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت که با روزنامه دنیای اقتصاد گفت و گو می کرد افزود: در کنار شرکت های خارجی، باید سرمایه‌گذاران ایرانی‌ خارج از کشور را نیز در نظر گرفت که امیدواریم با سیاست‌های درستی که دولت اتخاذ می‌کند این افراد بتوانند سرمایه خود را برای کار و سودآوری وارد ایران کنند.

 
کرباسیان در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت فعلی بازار جهانی فولاد و تاثیر آن بر بازار داخلی گفت: تا نزدیک به دو سال قبل،‌مصرف و تولید فولاد در چین برابری می کرد و میزان صادرات آنها رقم بالایی نبود و سالانه به حدود 30 تا 35 میلیون تن می رسید. اما با کاهش شدید تقاضا در چین مصرف فولاد این کشور از 800 میلیون تن به حدود 600میلیون تن رسید که این میزان تا پایان سال 2015 با کاهش بیشتری نیز همراه خواهد بود.

 
وی ادامه داد: چین با وجود کاهش تقاضای داخلی، تولید فولاد خود را کاهش چندانی نداده‌ است و در نتیجه مازاد تولید خود را که رقمی بین 150 تا 200 میلیون تن است صادر خواهد کرد. در حالی که الان شاهد هستیم که بیش از 2 میلیون تن محصولات مختلف فولادی اعم از تیرآهن، میلگرد، ورق و مانند اینها در انبارهای فولادسازان ایرانی مانده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران