برنامه های فولاد هرمزگان برای تولید رقابتی

برنامه های فولاد هرمزگان برای تولید رقابتی

مدیرعامل شرکت فولادهرمزگان از برنامه های این شرکت برای کاهش قیمت تمام شده و تولید رقابتی فولاد خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، امیرمسعود هراتیان رویکرد فولادهرمزگان برای تولید رقابتی را تبیین کرد و گفت: این شرکت با توجه به کاهش قیمت این محصول در بازارهای جهانی که متأثر از کاهش قیمت انرژی، قیمت مواد اولیه و همچنین کاهش رشد اقتصادی چین است، بهره وری بیشتر را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی در حفظ تولید کرده است.

 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از شاخص های عملیاتی در بهره برداری از جمله انرژی برق، گاز، الکترود گرافیتی، نسوز و قطعات یدکی که بیشترین هزینه تحمیلی بر قیمت تمام شده فولاد را دارند بنابراین بهبود اجرای دستورالعمل های تولید که به کاهش توقفات و افزایش تولید، کاهش ضایعات تولیدی و کاهش توقفات در بهره برداری منجر می شود و همچنین انجام بازرسی های دقیق تر و موثرتر و اجرای صحیح تعمیرات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

 
هراتیان تصریح کرد: مجهز شدن هر چه بیشتر به ساز و کار مدیریت هزینه تولید، از دیگر سیاست گذاری های فولاد هرمزگان برای کاهش هزینه های تمام شده و تولید پایدار است. تولید گریدهای ویژه با ابعاد و آنالیزهای خاص و استفاده ی حداکثری از گندله های داخلی ، استفاده از روش های هوشمندانه فروش در بازارهای داخلی و خارجی نیز از جمله سیاست های فولاد هرمزگان برای عبور از این مرحله حساس است.

 
لزوم حمایت دولت از صنایع

 
وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم حمایت دولت از صنعت فولاد،‌ امکان تحقق سند چشم انداز وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه سیاست های انقباضی دولت به دلیل کاهش قیمت نفت، باعث کم رونق شدن پروژهای عمرانی شده است که امیدواریم در دوران پس از تحریم صنعت فولاد از این رکود خارج شود. هراتیان افزود:‌ در دوران پسا تحریم از طریق سرمایه گذاری خارجی در صنعت فولاد امکان استفاده از فناوری های جدید وجود خواهد داشت که این امر رقابت در صادرات را امکان پذیر خواهد کرد.

 
شرکت فولادهرمزگان بعنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن تختال را در سال دارد. به گفته امیر مسعود هراتیان این شرکت در نیمه نخست سال جاری علی رغم رکود حاکم بر بازار فولاد و شرایط دشوار اقتصادی با همکاری کارکنان خود نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط نسبتا خوبی را در تولید فولاد خام رقم زد.

 
وی ضمن تأکید براین مطلب که این شرکت در حال انجام مراحل اولیه ی پروژه های توسعه جهت تکمیل زنجیره ی تولید و افزایش تنوع در سبد محصولات خود است، تصریح کرد: فولاد هرمزگان سهم بیشتری از بازار فولاد کشور را در اختیار خواهد گرفت و زمینه اشتغال پایدار بیشتری را برای جوانان فراهم خواهد کرد.

 
هراتیان ادامه داد: فولاد هرمزگان در مرداد ماه با تولید 101 هزار و 638 تن و در شهریورماه نیز با تولید 104 هزار و 117 تن تختال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، میزان تولید خود را 15.2 درصد افزایش داد و با تولید تجمعی 579 هزارو 645 تن تختال از ابتدای سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد تولید مناسبی برخوردار شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران