گلدمن‌ساکس عنوان کرد

افزایش صادرات و فشار بر روی قیمت سنگ آهن

 افزایش صادرات و فشار بر روی قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ آهن در جهان، ممکن است روند نزولی خود را پیش بگیرد چراکه صادرات این ماده معدنی در حال افزایش است.

 

به گزارش استیل پدیا، این بانک همچنین پیش بینی کرده است که ماه سپتامبر ممکن است رکورد جدیدی در حجم صادرات سنگ آهن ثبت کرده باشد.

 
قیمت سنگ آهن 62 درصد، در روز 8 جولای به کمترین حد خود در پنج سال گذشته یعنی قیمت 44.50 دلار بر تن رسید، و تا تاریخ 10 سپتامبر، توانست به اوج 59.25 دلاری دست یابد.

 
از آن زمان تاکنون قیمت ها مسیر تنزلی به خود گرفته و در روز دوشنبه، قیمت سنگ آهن 62 درصد به 54.90 دلار بر هر تن بالغ شد.

 
تحلیل گران گلدمن ساکس در انتظار افزایش تولید سنگ آهن به دلیل بهره وری بالاتر در معادن فعلی سنگ آهن هستند.

 
از سر گیری تولید در میان تولید کنندگان کوچک مقیاس، موجب رشد تولیدات شده و طی 3 سال آینده، بازار سنگ آهن به کاهشی در تولید به حجم 250 میلیون تن نیاز خواهد داشت.

 
بنابر اعلام گلدمن ساکس و با توجه به برنامه ریزی کنونی صادرات، بنظر می رسد از سر گیری صادرات در معدن تونکولیلی (Tonkolili)، در اواخر اکتبر رخ دهد و همین امر نیز به حجم سنگ آهن موجود در بازار خواهد افزود.

 
در اواخر 2014، 20 میلیون تن از ظرفیت تولید سنگ آهن به واسطه تعطیلی معدن تونکولینی کاهش یافت؛ علت تعطیلی این معدن افت قیمت سنگ آهن و نبود سرمایه کافی برای عملیات بوده است.

 
اطلس آیرن (Atlas Iron)، تولید کننده استرالیایی سنگ آهن که سالانه 14 تا 15 میلیون تن تولید دارد، پس از تعطیلی موقت در عملیات خود به دلیل افت قیمت ها، تمام تولیدات خود را مجددا آغاز کرده است.

 
همچنین معدن روی هیل (Roy Hill) نیز اولین صادرات سنگ آهن خود را در تاریخ 21 اکتبر آغاز خواهد کرد. این معدن تا سال 2016 به تولید سالانه 35 میلیون تن و تا سال 2018 به ظرفیت کامل خود یعنی 55 میلیون تن خواهد رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران