افزایش مجدد قیمت مس به دلیل کاهش تولید

افزایش مجدد قیمت مس به دلیل کاهش تولید

پس از آنکه دو شرکت تولیدکننده مس، کاهش عرضه مس را در آینده پیش بینی کردند، قیمت فلز سرخ برای دومین بار متوالی، افزایش یافت.

 

به گزارش استیل پدیا، مدیر ارشد اجرایی گلنکور (Glencore Plc)، ایون گلسنبرگ (Ivan Glasenberg)، روز دوشنبه اعلام کرد که قیمت مس رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد؛ زیرا شرکت های بیشتری در حال کاهش تولیدات خود هستند. این فلز همچنین به اعلام شرکت پن پسیفیک کوپر (Pan Pacific Copper Co. Ltd) نیز مبنی بر پیشی گرفتن تقاضا از تولید مس در سال 2017، واکنش نشان داد. ارزش سهام گلنکور به نحوی افزایش یافت که موسسه سن فورد سی برنشتین (Sanford C. Bernstein & Co) اعلام کرد احتمال از هم پاشی شرکت گلنکور، وجود ندارد.

 
جورج گرو (George Gero)، نایب رئیس آربی سی کپیتال مارکتز (RBC Capital Markets) در نیویورک، اعلام کرد چشم انداز مثبت برای شرکت گلنکور، به بازار مس رونق دوباره ای بخشید. وی افزود گلنکور امروز رشد بسیار خوبی داشت و این به آن معناست که مشکلات مالی این شرکت در حال رفع شدن است؛ و در نتیجه آنها مجبور نخواهند بود هیچ یک از هولدینگ های بزرگ مس خود را منحل کنند.

 
روز دوشنبه عصر، در بورس فلزات لندن قیمت مس برای تحویل 3 ماهه با افزایش 1.5 درصدی همراه شد و به سکوی 5,177 دلار بر تن متریک دست یافت. این فلز روز جمعه نیز از افزایش 0.1 درصدی بهره برد.

 
آلومینیوم و قلع نیز در لندن با افزایش قیمت همراه بودند در حالیکه سرب، روی و نیکل، کاهش را تجربه کردند.

 
همچنین افزایش قمیت مس به سهام شرکت های معدنی نیز کمک کرد. سهام بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton Ltd) در لندن 2.2 درصد و سهام تک ریسورسز (Teck Resources Ltd) کانادایی 11 درصد افزایش یافته است. همچنین ارزش سهام گلنکور 21 درصد رشد یافت که از سال 2011 (نخستین ورود شرکت به بورس سهام) تاکنون بی سابقه بوده است.

 
شاخص معدنی جهان در بلومبرگ برای تولید کنندگان نیز بیشترین رشد 4 روزه خود را از سال 2013 تجربه می کند.

 
روز دوشنبه، ایوان گلسنبرگ در کنفرانسی در لندن اظهار کرد: اگر شرایط مالی مناسبی برای تولید وجود ندارد، با کم کردن حجم تولید میتوان رفته رفته قیمت ها را افزایش داد. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که 400,000 تن از تولیدات خود را طی 18 ماه آینده کم خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران