صادرات فولاد چین کاهش خواهد یافت؟

صادرات فولاد چین کاهش خواهد یافت؟

به گفته موسسه جی پی مورگان (JPMorgan Chase & Co)، صادرات فولاد چین در سال 2015 در وضعیت حداکثری خود خواهد بود، زیرا 2 برابر شدن صادرات فولاد این کشور طی دو سال اخیر، موجی از سیاست های حمایتی را در سراسر جهان برانگیخته است.

 

به گزارش استیل پدیا، حجم خالص صادرات فولاد به سطح 90 میلیون تن در سال خواهد رسید و حجم ناخالص محموله ها نیز حوالی 105 میلیون تن خواهد ایستاد.

 
امسال حجم صادرات فولاد از چین به رکورد بسیار بالایی دست یافت؛ افت تقاضای داخلی چین به محصولات فولادی سبب شد کارخانه های فولاد این کشور، اقدام به افزایش صادرات کنند. در نتیجه قیمت های جهانی افت کرده و تنش اقتصادی از امریکا تا هند و آفریقا پراکنده شده است. جی پی مورگان افت تقاضای چین به فولاد را برابر 4 درصد در سال 2015، و برابر 2 درصد در سال 2016 ارزیابی کرده است.

 
رشد صادرات فولاد موجب شده است تولید فولاد از تقاضا پیشی گرفته و در سطح بالاتری قرار بگیرد، اما تحلیل گران جی پی مورگان باور دارند که در سال 2015 صادرات به اوج خود رسیده و از این پس رو به کاهش خواهد بود.

 
مدیر ارشد اجرایی کلیفز نچرال ریسورسز معتقد است :کارخانه های فولاد در چین، بیش از حد نیاز اقتصاد، اقدام به تولید محصولات فولادی می کنند، چرا که افت قیمت سنگ آهن موجب شده است تولید فولاد، سود آوری داشته باشد.

 
قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد در بندر کینگداوی چین 5.2 درصد کاهش یافته و به 53.14 دلار بر تن رسیده است. افت قیمت سنگ آهن از ابتدای 2015 تاکنون به 25 درصد بالغ شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران