تولید محصولات کیفی تنها راه حضوردر بازارهای جهانی

تولید محصولات کیفی تنها راه حضوردر بازارهای جهانی

مديرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گردهمايي مديريت و کارکنان فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارش کاملي از وضعيت توليد و فروش فولاد در جهان، عملکرد شرکت در 6 ماه اول سال94 را تبيين کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، بهرام سبحاني درخصوص شاخص‌هاي کيفي محصول در 6 ماه اول سال 94 افزود: در ناحيه فولادسازي و ريخته‌گري مداوم شاخص ما طبق برنامه توليد تختال بدون عيب 89 درصد بوده که در عملکرد واقعي به 8/ 90 درصد رسيده‌ايم. همچنين در نورد سرد و توليد محصولات پوشش دار مطابق با سفارش، شاخص ما 3/ 91 درصد بوده که عملکرد واقعي اين بخش نيز به 3/ 92 درصد رسيده است.

 

وی تصریح کرد: گندله‌ سازي فولاد مبارکه طي مدت مذکور با توليد 3 ميليون و 957 هزار تن نسبت به برنامه، 3 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز 2 درصد رشد داشته است، در بخش آهن اسفنجي ميزان توليد در واحدهاي احياي مستقيم فولاد مبارکه و سبا جمعا به3 ميليون و788 هزار تن رسيده است که اين ميزان توليد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3درصد رشد را نشان مي‌دهد.

 

مدير عامل فولاد مبارکه ميزان توليد تختال در فولاد مبارکه و سبا را 3 ميليون و 106 هزارتن اعلام کرد و افزود: با اين ميزان توليد در نيمه اول سال جاري يک درصد از برنامه جلوتر هستيم، توليد محصولات گرم در فولاد مبارکه و سبا در مدت مذکور به 2 ميليون و 919 هزار تن رسيده است،در توليد محصولات سرد به 689 هزارتن رسيده‌ايم و در توليد محصولات پوشش‌دار به 178 هزار تن توليد دست يافته‌ايم.

 

وی ميزان توليد محصولات کيفي فولاد مبارکه در نيمه اول سال جاري را 844 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: با اين ميزان توليد 22 درصد از برنامه جلوتر و نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز 5 درصد رشد را شاهد هستيم.

 

دربخش حمل محصول 2 ميليون و 729 هزار تن محصول حمل شده است. سبحانی درخصوص صادرات محصولات فولاد مبارکه به بازارهاي هدف گفت: از نظر صادرات در پي هدف‌گذاري جسورانه صادرات 5/ 1 ميليون تن محصول در سال 93 و براي سال 94 نيز همين مقدار را مد نظر قرار داده‌ايم که تا پايان شهريورماه سال جاري حدود747 هزار تن يعني تقريبا 50 درصد برنامه محقق شده است که به واقع در شرايط موجود با توجه به مشکلات خاصي که در بازار داخل و صادرات وجود دارد مي‌توان گفت صادر کردن اين ميزان محصول عملکرد خوبي است.

 

وي افزود: 63 درصد از اين ميزان محصول به بازارهاي اروپايي، 29 درصد خاورميانه و 8 درصد به خاور دور صادر شده است که طبق آمار موجود، صادرات فولاد مبارکه به بازارهاي اروپايي 10 درصد رشد را نشان مي‌دهد.سبحانی دليل رشد صادرات محصول به بازارهاي اروپايي را کيفيت بسيار خوب محصولات فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: در اتحاديه اروپا ما به دليل همين کيفيت مطلوب محصول از جايگاه خوبي برخورداريم.

 

وی با اشاره به ميزان توليد فولاد خام در کشور در 6 ماه اول سال 94 تصريح کرد: به دليل شرايط موجود در بازار، اکثر توليد‌ کنندگان داخلي نسبت به برنامه و نسبت به سال قبل خود با کاهش مواجه شده‌اند؛ اين در حالي است که فولاد مبارکه با يک درصد رشد نسبت به برنامه و مشابه نيمه اول سال قبل توليد کرده که قابل تقدير است.سبحاني با استناد به گزارش ارائه‌ شده از سوي موسسه جهاني آهن و فولاد گفت: اين انجمن سال جاري را براي فولاد سازان به گرداب مرگ تشبيه کرده ومتذکر شده است به لحاظ قيمت و هزينه‌هاي تمام شده چنانچه فولاد سازان بتوانند اين دو مولفه را متناسب با هم بالانس کنند مي‌توان عبور از اين پيچ سخت و روزهاي بهتري را براي آنها متصور بود.

 

وي خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در ايران شرکت‌هايي که نتوانند ميزان توليد و هزينه‌هاي خود را مديريت کنند، قطعا به مشکلات عديده‌اي برخواهند خورد.

 

مديرعامل فولاد مبارکه درخصوص ارائه راهکارهاي قابل دسترس براي بقا در چرخه توليد و کورس رقابت افزود: بايد با توليدات کيفي با ارزش افزوده بالاتر، کاهش ضايعات، مديريت و اولويت‌بندي هزينه‌ها، فروش ضايعات و اقلام مازاد، مديريت و اولويت‌ بندي پروژه‌ها و تسريع در تکميل و راه‌اندازي پروژه‌ها، دست در دست هم دهيم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران