یک مقام انجمن تولیدکنندگان سنگ آهن خبر داد

برنامه‌ریزی ایران برای جذب 20 میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت فولاد

برنامه‌ریزی ایران برای جذب 20 میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت فولاد

رییس امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: ایران به دنبال جذب 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای توسعه صنعت فولاد خود بعد از رفع تحریم ها است.

 

به گزارش استیل پدیا، رییس امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: با افزایش سه برابری ظرفیت تولید فولاد در ایران طی ده سال آینده نیاز داخلی به سنگ آهن به 120 میلیون تن در سال خواهد رسید.

 

کیوان جعفری طهرانی می گفت افزود: ایران به دنبال جذب 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای توسعه صنعت فولاد خود بعد از رفع تحریم ها است. وی ادامه داد: ما به دنبال تحقق برنامه فولاد ساخت ایران هستیم و برای  تحقق این هدف سرمایه گذاران خارجی بالقوه را دعوت به همکاری می کنیم.

 

به گفته جعفری طهرانی، پیش بینی می شود صادرات سنگ آهن ایران به چین که در دو سال گذشته 23.5 میلیون تن بوده است، در سال 2018 میلادی به 5 تا 7 میلیون تن کاهش یابد.

 

وی افزود: تا زمانی که شرکت های بزرگ معدنی به افزایش تولید خود ادامه می دهند، عرضه مازاد در جهان کاهش نخواهد یافت بنا بر این هیچ راهی برای ایران و سایر تولیدکنندگان کوچک سنگ آهن وجود ندارد تا با تولیدکنندگان بزرگی همچون واله و بی اچ پی بیلتون رقابت کنند.

 

رییس امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در تحلیل شرایط تولید کنندگان سنگ آهن در ایران نیز گفت: کمبود امکانات زیرساختی نظیر توسعه شبکه جاده ای و راه آهن، هزینه های معدنکاری در ایران را افزایش داده است. این در حالی است که حمل و نقل دریایی نیز در ایران به علت کوچک بودن اندازه کشتی ها و نرخ بارگیری پایین به خاطر محدودیت بنادر، غیر رقابتی است ولی کشورهایی همچون برزیل براحتی قادر به انجام آن هستند.

 

جعفری طهرانی تأکید کرد: فعالان معدنی در ایران منتظر پایان تحریم ها هستند. به این ترتیب امکان به روز شدن دانش و فناوری فعلی که متأسفانه به 10 الی 15 سال پیش برمی گردد، فراهم خواهد آمد.

 

جعفری طهرانی گفت: ارتقا بخش معدن، می تواند به کاهش وابستگی ایران به درآمدهای نفتی کمک کند و باعث خروج از شرایط رکودی فعلی شود. علاوه بر این رونق در بخش سنگ آهن قطعا افزایش تولید و توسعه صنعت فولاد را نیز به دنبال خواهد داشت. این اتفاق نه تنها می تواند سبب کاهش واردات فولاد شود بلکه علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان صادرات 14 میلیون تنی را در افق 2025 برای ایران فراهم می آورد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران