مدیریت ذوب آهن به بازار میلگرد رسید

مدیریت ذوب آهن به بازار میلگرد رسید

در بازار فولاد شاهد کاهش محسوس قیمت ها در ابتدای هفته هستیم که می تواند هفته ای سخت و خشن را برای فعالان بازار هشدار دهد.

 

به گزارش استیل پدیا، در بازار فولاد شاهد کاهش محسوس قیمت ها در ابتدای هفته هستیم که می تواند هفته ای سخت و خشن را برای فعالان بازار هشدار دهد. کاهش قیمت های میلگرد در بازار تهران ، ثبات نسبی قیمت شمش ، کاهش قیمت کلاف و تثبیت قیمت تیرآهن پس از چندین هفته نوسان محدود آن را می توان مهمترین ویژگی های بازار فولاد در روزهای اخیر دانست.

 

کاهش 15 تومانی قیمت میلاگرد نیشابور از کارخانه و ثبت نرخ هایی نزدیک به 1315 تومان را می توان مهمترین دلیل کاهش قیمت میلگرد در بازار دانست که پس از کاهش قیمت های پیشنهادی میلگرد قزوین و پارس باعث شد تا اغلب کارخانجات نورد نیز از این وضعیت پیروی کرده و قیمت های خود را به منظور افزایش توان چانه زنی برای حداکثرسازی حجم فروش تضعیف کنند.

 

این شرایط آن هم در روزهای ابتدایی دو فصل سرد سال دورنمایی ضعیفی را پیش روی این بازار ترسیم کرده که ممکن است به کاهش بیشتر قیمت ها منتهی شود.

 

به رغم کاهش قیمت های در بازارمیلگرد شاهد افزایش قیمت پیشنهادی ذوب آهن اصفهان از کارخانه بودیم که به نوع خود جالب به نظر می رسد. این رخداد شاید در نگاه اول منطقی به نظر نرسد ولی از برخی واقعیت ها تأثیر می پذیرد که می تواند پتانسیل مدیریت این بازار را تقویت کند.

 

ذوب آهن برای چند هفته پیاپی حجم عرضه های خود را در بازار تهران محدود کرد که با توجه به کیفیت و اعتبار بیشتر آن باعث شد تا با کاهش عرضه ، تقاضا تحریک شده و افزایش قیمت ها توجیه بیشتری پیدا کند.

 

این وضعیت نشان می دهد که پس از مدیریت بازار تیرآهن ، سیاست ها بر مدیریت بازار میلگرد نیز تسری پیدا کرده و می تواند سیگنال مهمی برای حمایت از بازار با کاهش حجم عرضه ها به شمار بیاید ولی مشخص نیست که خروجی نهایی این اقدام چه خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران