دریافت مالیات بر ارزش افزوده از ایستگاه آخر

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از ایستگاه آخر

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بنگاه‌های اقتصادی انتقادهایی از جمله دریافت مالیات بر ارزش افزوده از چند ایستگاه تا مصرف‌کننده دارند که در قانون نهایی قرار است، این نوع مالیات از مصرف‌کننده دریافت شود.

 

به گزارش استیل پدیا، علی فاضلی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به کجا رسید، خاطرنشان کرد: تغییرات لازم برای نهایی شدن این قانون هم به‌ صورت طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس دنبال می‌شود، هم به‌ صورت لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته جلسه‌ای در دولت برگزار شده خاطر نشان کرد: طی ۷سال اخیر این قانون به‌ صورت آزمایشی در حال انجام بود که انتقادهایی از جمله اینکه از زمان تولید یک کالا تا مصرف در چند ایستگاه مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شد که چیزی جز افزایش قیمت نهایی را در پی نداشت و ما با انتقاد به این موضوع امیدواریم تا در قانون نهایی مالیات بر ارزش افزوده از ایستگاه آخر و مصرف‌ کننده دریافت شود.

 

فاضلی بخش دیگری از انتقادها به این قانون را اختلاف‌ نظر بین برخی بنگاه‌ها و سازمان امور مالیاتی دانست و افزود: البته این مساله با صحبت و جلسه قابل حل است که نمونه آن در حرفه سنگ‌ بری‌ها مطرح بود که می‌گفتند از سال 89 و 90 این قانون برای این حرفه اجرایی شده، در صورتی که به آنها ابلاغ نشده بود.

 

فاضلی در پاسخ به اینکه رقم نهایی مالیات بر ارزش افزوده در قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده، چقدر خواهد بود، گفت: در حال حاضر به‌ صورت 9 درصد ثابت خواهد ماند، مگر آنکه بعدا در قانون تغییری ایجاد شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران