فعال سازی اعتبار اسنادی آلومینیوم جنوب در روزهای آینده

فعال سازی اعتبار اسنادی آلومینیوم جنوب در روزهای آینده

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم جنوب اعلام کرد: فعال سازی اعتبار اسنادی پروژه آلومینیوم جنوب در روزهای آینده انجام می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدمهدی مستقیمی افزود: برای اجرایی کردن پروژه آلومینیوم جنوب ، تمام زیرساخت ها فراهم شده و با گشایش اعتبار آن از سوی بانک مربوطه در آینده نزدیک فعال می شود.

 

وی با بیان اینکه به دلیل وجود منابع انرژی فراوان در کشور، سیاست دولت یازدهم توسعه صنایع انرژی بر است، گفت: قبل از فعال شدن پروژه آلومینیوم جنوب، اقدامات اجرایی لازم از جمله آزمایش خاک شناسی (ژئوتکنیک) توسط کارشناسان انجام و نتایج آن به شرکت NFC چین ارسال شده که در حال پردازش و ارزیابی است.

 

مستقیمی تصریح کرد: در این پروژه از برنامه زمانبندی عقب نیستیم اما ایستگاه های متعدد تصمیم گیری، اجرای پروژه را به تاخیر می اندازد. وی ادامه داد: ضمانت بانکی پروژه آلومینیوم جنوب از سوی بانک مرکزی تایید شده و در اختیار بانک عامل قرار گرفته و در حال حاضر در مراحل نهایی بررسی و تایید آن قرار داریم.

 

مستقیمی، همکاری شرکت NFC در اجرای پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شرکت چینی از شرکت های فعال در حوزه صنایع فلزی است و روابط خوبی با ایران دارد ضمن اینکه فعالیت خود در بخش مهندسی پروژه را شروع کرده است که این مسئله نشان از عزم جدی شرکت مذکور برای اجرای پروژه دارد. وی اظهار امیدواری کرد شرکت NFC طبق برنامه زمانبندی در مدت 42 ماه پروژه را با کارگاه های جانبی آن تحویل شرکت آلومینیوم جنوب بدهد.

 

مستقیمی تصریح کرد: هر چند طبق استانداردهای طرف چینی ، با راه اندازی پروژه آلومینیوم جنوب برای 1200 نفر اشتغال ایجاد می شود اما معتقدیم میزان اشتغالزایی این پروژه در فاز یک برای 2000 نفر خواهد بود ضمن اینکه 4000 فرصت شغلی غیرمستقیم نیز در منطقه مُهر و لامِرد ایجاد خواهد کرد.

 

وی ظرفیت فاز یک پروژه آلومینیوم جنوب را 300 هزار تن آلومینیوم ذکر کرد و افزود: در اجرای این پروژه از بهترین فناوری روز جهان در صنعت آلومینیوم استفاده شده است.

 

بر اساس پیش بینی های انجام شده قرار است تا سال 1404 ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به یک میلیون و 500 هزار تن برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران