پیش بینی استرالیا از قیمت سنگ آهن

پیش بینی استرالیا از قیمت سنگ آهن

استرالیا روز چهارشنبه، پیش بینی خود را از قیمت سنگ آهن در سال 2015، به میزان 2.7 درصد کاهش داده و به 52.90 دلار بر تن رساند، در حالیکه پیش از این، قیمت سنگ آهن را برابر 54.40 دلار بر تن ارزیابی کرده بود.

 

به گزارش استیل پدیا، دپارتمان صنعت و علوم استرالیا اعلام کرد: افزایش تولیدات سنگ آهن خصوصا در استرالیا، قیمت سنگ آهن جهان را در سال های 2015 و 2016 پایین خواهد آورد.

 
این دپارتمان در گزارش فصلی خود نوشت: پیش بینی ها حاکی از افزایش 1.5 درصدی در حجم معاملات سنگ آهن و رسیدن به حجم 1.4 میلیارد تن هستند، در حالی که تولیدات سنگ آهن در استرالیا به میزان 6 درصد افزایش خواهد یافت و به حجم 762 میلیون تن خواهد رسید.

 
تقاضا برای فولاد در چین، که بزرگترین مصرف کننده فولاد جهان است، اصولا در ماه سپتامبر افزایش می یابد زیرا ساخت و سازها پس از رکود تابستانه، مجدد فعال می شوند. اما رشد کم اقتصاد فعالیت های صنعتی را تحت تاثیر قرار داده است و مصرف فولاد را که از سال 1981 تا 2014، روند نزولی نداشت، برای دومین سال متوالی کاهش داده است.

 
قیمت سنگ آهن روز چهارشنبه (8 مهرماه) روی رقم 54.70 دلار بر تن ایستاد. در حالیکه سال 2015 را با رقم 71.20 دلار بر تن آغاز کرده بود.

 

سومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن جهان، بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton)، حجم سنگ آهنی را که در سال 2015 وارد بازار خواهد شد برابر 100 میلیون تن برآورد می کند، که از نرخ پیش بینی شده برای افزایش تقاضا، بیشتر است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران