می توان به افزایش قیمت مس امیدوار بود؟

می توان به افزایش قیمت مس امیدوار بود؟

شاید نشانه هایی برای امیدواری در بازار قیمت مس وجود داشته باشد.

 

به گزارش استیل پدیا، در بورس فلزات لندن، مس روز چهارشنبه، به میزان 3.8 درصد افزایش قیمت یافت و به قیمت 5,160 دلار بر تن متریک رسید. نمودار مس اکنون شبیه به اواخر سال 2008 است که در سال پس از آن، قیمت ها به بیش از دو برابر افزایش یافتند.

 

 
مایک دراگوسیتز (Mike Dragosits)، استراتژیست ارشد مواد معدنی در تی دی سکیوریتیز (TD Securities) تورنتو، در خصوص قیمت مس گفت: وقتی به الگوی قیمت مس نگاه میکنیم، می بینیم که کاهش قیمت میانگین متحرک 200 ماهه مس و همچنین شروع روند افزایشی آن، هر دو در سال 2008 رخ داده است. ممکن است برخی تحلیل گران، قیمت کنونی مس را، نقطه پایان روند کاهشی آن بدانند. (میانگین متحرک یا moving average، شاخصی مهم برای تحلیل تکنیکی داده هاست)

 
قیمت های مس، طی سال های 2001 تا 2012 بیش از 5 برابر شدند و علت آن هم رشد بسیار شدید زیرساخت های اقتصادی در چین بوده است که سبب شد نیاز این کشور به فلز سرخ افزایش یابد.

 

مس در سال 2015 با کاهش قیمت مواجه شد چراکه چین، مصرف کننده 45 درصد از مس تولیدی جهان، در آستانه کندترین رشد اقتصادی خود در 25 سال اخیر است و این حقیقت، چشم انداز تقاضا برای مس را تیره میکند.

 
مس در سال 2015، 18 درصد از بهای خود را از دست داد. کاهش ده درصدی قیمت مس در فصل سوم 2015، از سپتامبر 2011 تاکنون بی سابقه بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران