بخش خصوصی آستین خود را برای اکتشافات معدنی بالا بزند

سهم خواهی معادن از یارانه 200 میلیارد تومانی

سهم خواهی معادن از یارانه 200 میلیارد تومانی

رئیس خانه معدن ایران خواستار اختصاص بخشی از یارانه دولت به صنایع معدنی شد و گفت: بیشتر واحدهای تولیدی کشور که وابسته به معادن کشور هستند دچار رکود هستند و تزریق منابع می‌تواند آنها را از تعطیلی خارج کند.

 

به گزارش استیل پدیا ، محمدرضا بهرامن اظهار کرد: بخش معدن و صنایع معدنی به لحاظ سرمایه‌گذاری دارای مزیت هستند و بهتر است اهداف تعریف شده برای این بخش از حالت مصوبه و قانون بیرون آید و عملیاتی شود.

 

رئیس خانه معدن با بیان اینکه برای ورود به بازار رقابتی نیازمند تکنولوژی‌های جدید هستیم، گفت: در حال حاضر کارخانه‌های سیمان کشور شرایط استثنایی دارند و باید برای مازاد تولید و ارسال آن به بازار صادراتی برنامه‌ریزی کرد. همچنین کارخانه‌های فولادی کشور که قرار است تا 10 سال آینده ظرفیت تولید فولاد را سه برابر کنند، در مقطع فعلی با مشکلات مالی روبه‌رو شده‌اند و یکی از راه‌های تحقق افزایش تولید آنها این است که دولت از آنها با تزریق یارانه حمایت کند.

 

او افزود: ایران دارای مواد اولیه، منابع انرژی و نیروی انسانی است و تزریق منابع مالی در واحدهای تولیدی می‌تواند تکنولوژی صنایع کشور را از حالت قدیمی خارج کند و به روز کند و تولیدات آنها توان رقابتی در بازارها پیدا کند.

 

رئیس خانه معدن با بیان اینکه زمان آن رسیده که بخش خصوصی بیشتر از گذشته به فعالیت‌های اکتشافی ورود پیدا کند، گفت: بخش خصوصی کشور در معادن زغال‌سنگ به دلیل مشکلاتی از قبیل نبود تجهیزات و روش نوین استخراج متحمل افزایش هزینه تولید شده و نگاه دولت در راستای اقتصاد مقاومتی باید به این صنایع وابسته به معادن معطوف شود.

 

بهرامن افزود: مزیت‌ها در بخش معدن شناسایی شده‌اند و برای اینکه در برنامه ششم توسعه اهداف‌مان در صنایع معدنی عملی شود باید یارانه دولت به صنعت تنها به صنعت خودرو معطوف نشود.

 

این فعال معدنی با بیان اینکه الان وقت تحریک بازارها است، گفت: تنها راه‌مان برای ورود به بازاهای بین‌المللی این است که برای خروج واحدهای تولیدی از رکود برنامه‌ریزی کنیم و با به کارگیری تکنولوژی‌های روز بازار داخلی هم موازات با بازارهای صادراتی احیا کنیم. به همین دلیل باید سیاست‌مداران کشور حرکت بازارها را بر اساس استانداردها تنظیم کنند.

 

او افزود: نباید فراموش شود با تحریم صنعت ساختمان، بزرگترین خدمت به صنایع معدنی انجام می‌شود و رونق در ساخت و ساز از بازار فولاد گرفته تا سیمان را متحول خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران