ریوتینتو به حجم تولید واله نزدیک می شود

چرا واله ناگزیر به کاهش تولید سنگ آهن شده است؟

چرا واله ناگزیر به کاهش تولید سنگ آهن شده است؟

بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان، پیش بینی خود را از تولید سنگ آهن در سال آینده کاهش داده است زیرا در نظر دارد بعد از حادثه شکست سد باطله در برزیل و هزینه هایی که به واسطه آن به این شرکت تحمیل شد، عملیات های کم سود تر خود را محدود کند.

 

به گزارش استیل پدیا، واله (Vale SA) اکنون انتظار دارد به جای رقم 376 میلیون تن تولید سنگ آهن در سال 2015، در سال آینده بین 340 تا 350 میلیون تن سنگ آهن تولید کند.

 
این شرکت پیش تر در خصوص علت کاهش احتمالی حجم تولیدی خود، کاهش بهای سنگ آهن و تمایل به حفظ کیفیت ماده استخراجی را عنوان کرده بود. اکنون باید به این عوامل، حادثه روز 5 نوامبر را نیز افزود که طی آن هزینه بسیار زیادی به این شرکت متحمل شد و همچنین زیر ساخت های یکی از معادن دیگرشرکت واله نیز آسیب دید.

 
بهای سنگ آهن امسال نسبت به سال 2011، بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

 

اختلاف میان حجم تولیدی واله و ریوتینتو کم می شود

 
واله تولید امسال خود را برابر 340 میلیون تن تخمین زده است و ریوتینتو نیز پس از کاهش 20 میلیون تنی تولید خود در ماه جولای، 340 میلیون تن تولید را برای خود ارزیابی می کند.

 
با وجود اینکه امسال اختلاف میان این دو تولیدکننده سنگ آهن، کم شده است، واله در سال 2016 با آغاز تولید پروژه S11D کمبود خود را جبران کرده و باز از ریوتینتو پیش خواهد افتاد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران