رئیس ایمیدرو به بنیانگذار آلومینیوم المهدی چه گفت

تاجر به دنبال بازپس‌گیری طلبش از ایران

تاجر به دنبال بازپس‌گیری طلبش از ایران

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به منظور تعیین تکلیف بدهی دولت به مهدی التاجر سرمایه‌گذار بزرگ بحرینی با او دیدار کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی التاجر یکی از سرمایه‌ داران ایرانی- بحرینی بزرگ منطقه است که در دولت اکبر هاشمی‌ رفسنجانی وارد سرمایه‌ گذاری مشترک با ایران شد تا کارخانه آلومینیوم المهدی ساخته شود. این کارخانه به نام «المهدی»، که از «ال» به عنوان مخفف آلومینیوم و «مهدی»، به عنوان بنیانگذار این شرکت، برگرفته شده، نامگذاری شد تا برای نخستین بار پس از انقلاب، دولتی بتواند پای سرمایه‌ گذاران خارجی را به ایران باز کند.

 

«تاجر» که دارای بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم در بحرین است، به خاطر داشتن مذهب شیعه و نزدیکی با ایرانیان، راغب به سرمایه گذاری در ایران شد اما پس از شروع کار مورد بازخواست برخی از دلواپسان وقت قرار گرفت و از ایران رفت.

 

او حالا که المهدی به بخش خصوصی واگذار شده، درخواست طلبش را کرده و گفته است که من برای ساخت این کارخانه پولی به دولت ایران قرض داده‌ام درخواست بازپس‌ گیری آن را دارم.

 

مقامات دولت ایران بر این باورند که التاجر تنها 13 درصد از سهام شرکت المهدی را در اختیار دارد و نمی‌توان گفت پولی باید به او داده شود.

 

تاجر که اینک در 102 سالگی عمر خود به سر می‌برد گفته است تا زمانی که زنده هستم برای دریافت طلب خود به خاطر علاقه به مذهب شیعه و ایرانیان، شکایتی نخواهم کرد اما بعد از من این احتمال وجود دارد که ورثه برای دریافت این طلب از ایران شکایت کنند.

 

حال رئیس ایمیدرو با او دیداری داشته تا بتواند موضوع را با تاجر را حل و فصل کرده و پیش از هر اقدامی از سوی او یا خانواده‌اش، تکلیف طلب و یا سهام این سرمایه‌گذار را روشن کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران