رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد

بخش معدن نیاز به تصمیمات جهشی دارد

بخش معدن نیاز به تصمیمات جهشی دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن براساس ششمین برنامه توسعه کشور باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد و در مفاد برنامه، تصمیمات جدی و جهشی برای این حوزه باید گنجانده شود.

 

به گزارش استیل پدیا، دکتر مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش معدن به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی در زمینه ارزش آفرینی و اشتغال زایی و نیز قابلیت ایفای جایگاه مناسب در اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، در برنامه ششم توسعه باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد و در مفاد برنامه، تصمیمات جدی و جهشی برای حوزه معدن گنجانده شود.

 

وی ادامه داد: تغییر نگرش نسبت به ساختار حوزه معدن ضروری است و این مساله باید به طور جدی حل شود. از یک سو، مسائلی همچون وضعیت مالکیت معادن بزرگ، پروانه‌های معدنی و میزان سرمایه‌ گذاری، محل اختلاف نظر است و از دیگر سو، باید بپذیریم که توسعه معادن بزرگ و صنایع معدنی، به سرمایه وسیع نیاز دارد. به طوری که سرمایه‌ گذاری در حوزه معادن نظیر سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، مس و نیز صنایع معدنی بزرگ، بدون حمایت دولت امکان‌ پذیر نیست.

 
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت دستیابی به ظرفیت‌های جدید بهره برداری مواد معدنی با هدف فراهم سازی پیش‌زمینه توسعه صنایع معدنی، تصریح کرد: ایمیدرو در حوزه اکتشاف معادن، برنامه های اکتشافی وسیعی را به وسعت بیش از 200 هزار کیلومترمربع اجرایی کرده است و در برنامه ششم نیز باید حمایت ویژه در این حوزه به عمل آید تا بتوان گام های اساسی در توسعه صنایع معدنی برداشت.

 

وی افزود: با طرح هایی که ایمیدرو در حال اجرا دارد (نظیر احداث کارخانه های تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن و مس، فولاد سازی ها، کک سازی ها و غیره)، به تدریج زمینه کاهش خام فروشی فراهم می شود و درنتیجه، از ظرفیت‌ های کشور در ایجاد ارزش افزوده استفاده خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران