جزئیات اکتشافات جدید معدنی

جزئیات اکتشافات جدید معدنی

مدیر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای اکتشاف در پهنه ۲۰۰ هزار کیلومتری خبر داد وگفت: ۴۰ میلیارد تن ذخیره قطعی کشف شده و ۲۰ میلیارد تن ذخیره احتمالی معدنی در کشور داریم. اسدالله کشاورز افزود: ظرف یک‌سال گذشته، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن به ذخایر معدنی اضافه شد که بخش اعظم آن مربوط به کانی‌های فلزی و بقیه مربوط به معادن غیرفلزی و مصالح ساختمانی است.

مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران از نظر زمین شناسی به ۹ محدوده (زون) مهم و فعال تقسیم می‌شود که با توجه به شرایط قرارگیری زون‌های زمین شناسی، پهنه‌های بزرگ معدنی را در آن تعریف کردیم.

وی تصریح کرد: پهنه‌های اکتشافی حدود ۷۰ مورد با مساحت‌هایی از ۵۰۰ کیلومتر مربع تا ۱۳ هزار کیلومتر مربع است که با توجه به شرایط زمین‌شناسی هر منطقه تعریف می‌شود و تقریبا همه استان‌ها را پوشش می‌دهد. کشاورز با بیان اینکه اکتشاف هیچ وقت متوقف نمی‌شود، افزود: هر زمان که از یک ذخیره معدنی استخراج انجام می‌شود همزمان اکتشاف تکمیلی هم صورت می‌گیرد و خوشبختانه معادنی نداشتیم که ذخایر آنها با مشکل مواجه نشود.

مدیر کل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تعدادی از معادن بزرگ که ذخایرشان رو به اتمام است طرح‌های اکتشافی تعریف شده است تا واحدهای فرآوری آنها با مشکل مواجه نشد. وی درباره رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نقش آفرینی بیشتر معدن در اقتصاد کشور گفت: اگر نفت نبود جایگاه معادن ما بیش از پیش نمایان می‌شد و تلاش می‌کنیم از طریق پهنه‌های اکتشافی ظرفیت‌های مناسب‌تر شناسایی شود.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت معدن و فولاد فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نمود است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران