از سوی رییس اامور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران صورت گرفت

تشریح برنامه های صنعت فولاد ایران در کنفرانس چین

تشریح برنامه های صنعت فولاد ایران در کنفرانس چین

ایران با داشتن 5.2 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن بهترین موقعیت را برای افزایش تولید فولاد و سرمایه گذاری در معدن دارد.

 

به گزارش استیل پدیا، کیوان جعفری تهرانی رییس امور بین 8 انجمن سنگ آهن ایران در کنفرانس آهن و فولاد چین به  ارایه اخرین برنامه های صنعت فولاد ایران پرداخت و گفت: ایران با برخورداری از 5.2 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن و توجه به دسترسی اسان به انرژی و ابهای ازاد می تواند اهداف توسعه ای خود را در صنعت فولاد و رسیدن به 55 میلیون تن پیش ببرد.

 

وی تصریح کرد: برای رسیدن به 55 میلیون تن فولاد نباید از کشف ذخایر جدید سنگ آهن و اکتشافات عمقی غافل شد و با برنامه جدی در اکتشافات و توسعه در دستور کار قرار دهیم.

 

جعفری طهرانی اظهار داشت: سهم بخش خصوصی از 5میلیارد تن ذخایر سنگ آهن 1.5 میلیارد تن و دولتی3.5 میلیارد تن است و برای 55 میلیون تن فولاد باید159 میلیون تن سنگ آهن خام تولید کنیم.

 

رییس امور بین الملل انجمن سنگ آهن در کنفرانس اهن وفولاد چین افزود: تولید سنگ آهن ایران در سال 2013 معادل 56 میلیون تن ودر سال 2014 به دلیل افت قیمت جهانی مواد معدنی تولید به 45 میلیون تن رسید.

 

وی تصریح کرد: صادرات سنگ آهن ایران در سال 2013 معادل 23.18 میلیون تن بود و در سال 2014 به حدود 20 میلیون تن رسید. وی گفت: ایران برنامه دارد در سال2025 معادل 55 میلیون تن فولاد تولید کند که برای این رقم تولید حدود 160 میلیون تن سنگ آهن استخراجی خام نیاز داریم.

 

جعفری گفت: برای دستیابی به اهداف صنعت فولاد به طور قطع باید اکتشافات در عمق را توسعه دهیم و برنامه جدی در طرح حای توسعه داشته باشیم.

 
رییس انجمن سنگ آهن افزود: دسترسی اسان ایران به آب های آزاد، موقعیت ارزشمند آن درخلیج فارس و ذخایر عظیم سنگ آهن سبب شده تا ایران شرایط استراتژیکی داشته باشد.

 

وی در ادامه از همکاری های جدید معدنی ایران و افغانستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دولت و معدنکاران افغانستان به تازگی علاقه فراوانی به حضور سرمایه گذارانی ایرانی در معادن این کشور نشان داده اند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران