روند نزولی شمش دریای سیاه

ارزیابی شمش دریای سیاه

ارزیابی شمش دریای سیاه

شمش دریای سیاه در در قیمت 268 دلار FOB دریای سیاه ثابت بود و نسبت به ارزیابی های 2 دلار کاهش داشت . به گفته منابع آگاه هیچ معامله جدیدی انجام نشده و سفارشات برای شمش دریای سیاه شاهد روندی نزولی بوده است .

 

به گزارش استیل پدیا، فعالان بازار می گویند شمش کشورهای مشترک المنافع ممکن است به قیمتی پائین تر از 265 دلار FOB هم برسد زیرا محصولات چینی روانه بازارهای شمال آفریقا شده است .

یک تاجر اروپائی گفت : قیمت محموله های دریای سیاه در چند هفته گذشته همچنان بالا بوده که دلیل این امر هم تقاضای قابل قبول از سوی مصر و دیگر خریداران از شمال آفریقا بوده است .

یک خریدار از شمال آفریقا گفت : کارخانه های مراکشی به خرید شمش چینی روی آورده اند و اولین محموله 10 روز پیش با حجم 30 هزار تن و با قیمت 317 یورو CFR  مراکش تحویل داده شد .

 

او افزود : این قیمت ماه آگوست بوده یعنی زمانی که محموله سفارش داده شده ، بنابراین زمان تحویل دیرتر از مدت زمان مورد انتظار بوده است . پیش بینی شده چهار محموله دیگر خریداری شده از چین هم در ماه دسامبر به مراکش وارد شود .   

در بازار بر این نکته توافق وجود دارد که تولید کنندگان کشورهای مشترک المنافع در هفته جاری بیشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت ، این قیمت های پائین تولید سودآور را کاهش می دهد .

قیمت سفارشات در رنج 265 تا 270 دلار FOB دریای سیاه گزارش می شود و با در نظر گرفتن شرایط حاکم در بازار در طول هفته قیمت ها بیشتر کاهش می یابد .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران