نماینده مردم اراک در مجلس

جلوی خام فروشی سنگ گرفته شود

جلوی خام فروشی سنگ گرفته شود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوی خام فروشی در بخش سنگ باید گرفته شود و از سویی وزارت صنعت باید بسترهای لازم برای استفاده از علم و تکنولوژی در بخش صنعت را فراهم کند.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد حسن آصفری در محلات، با اشاره به ظرفیت کشور در حوزه سنگ اظهار داشت: در بحث معادن سنگ ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور ‏وجود دارد که تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

 

وی افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه استفاده بهینه از معادن سنگ کشور نیازمند یک ‏برنامه‌ ریزی منسجم و کارآمد هستیم که در همین راستا لازم است با مشورت با صاحبان صنایع، قوانین را مورد بازنگری ‏قرار دهیم تا موانعی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم. ‏

 

آصفری افزود: برخی معادن به‌ سبب مشکلاتی که با محیط زیست دارند از انجام فعالیت بازمانده اند که البته ‏مشورت با مسئولان محیط زیست و در نظرگرفتن مشکلات معدن‌داران برای رسیدن به قانونی شفاف که ‏تامین کننده خواسته‌های معدن‌داران و مسئولان محیط زیست باشد، امری لازم و ضروری است.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزرات صنعت، معدن و تجارت علاوه بر توجه ویژه‌ای که به واگذاری معادن دارد باید ‏بسترهای لازم برای استفاده از علم و تکنولوژی را در این صنعت فراهم کند و با برقراری ارتباط میان ‏دانشگاه و صنعت به سمتی پیش برود که درصد ضایعات این صنعت را به حداقل ممکن برساند.

 

آصفری بااشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه های تخصصی و صنعتی در کشور گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی می‌تواند بسترهای لازم برای برقراری ارتباط بین ‏صاحبان صنایع کشور ایران و تجار و بازرگانان کشورهای دیگر را فراهم و در زمینه افزایش صادرات ‏نقش آفرینی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: همکاری نمایشگاه سنگ بین المللی سنگ محلات و نیم‌ ور و وزارت امور خارجه ‏می تواند مقدمات لازم برای حضور تجار و بازرگانان کشورهای مختلف و سفیرهایی که در ایران ‏حضور دارند را فراهم کند.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای همسایه شامل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر و ‏عراق و افغانستان کشورهایی در حال توسعه هستند و نیازمند سنگ هستند اما متاسفانه ما نتوانسته‌ایم از ‏این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم و بسیاری از این کشورها سنگ مورد نیاز خود را از کشورهای اروپایی تامین ‏می‌کنند.

 

آصفری بیان کرد: همانطور که با خام فروشی نفت مخالف هستیم با خام فروشی سنگ هم ‏مخالف هستیم، چراکه در برخی موارد کشورهای دیگر سنگ را از ما می خرند و فرآوری می‌کنند و دوباره آن ‏را به خودمان و بابهایی بالاتر می‌فروشند.

 

وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و ‏تجارت مقدمات لازم برای حمایت از تولید کنندگان در زمینه تعویض دستگاه های فرسوده و تجهیز به ‏دستگاه‌های مدرن را فراهم کند.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنوع سنگ ما در دنیا بی نظیر است، که اگر بتوانیم سنگ خود را با یک برنامه یزی درست به ‏کشورهای دیگر بشناسانیم صادرات سنگ ما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، هرچند تنها مشکل ‏موجود در زمینه صادارت جابجا کردن پول است که این مسئله نیز به زودی حل می‌شود. ‏


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران