پافشاری چینی ها برای خرید سنگ آهن ارزان

پافشاری چینی ها برای خرید سنگ آهن ارزان

تولیدکنندگان فولاد چین بر سر قیمت گذاری سنگ آهن طبق شاخص متال بولتن تاکید کردند.

 

به گزارش استیل پدیا، یکی از موضوعات چالش برانگیز کنفراس آهن و فولاد چین که برگزار شد قیمت گذاری سنگ آهن در قراردادهای بلند مدت بین فولاد سازان چینی و تولید کنندگان سنگ آهن جهان نظیر واله، ریتینتو و فورتسکیو بود.

 

تولید کنندگان فولاد چین تاکید فراوانی بر روی نحوه تعیین قیمت طبق شاخص یومتال بودند که این موضوع با مخالفت شدید غول های سنگ آهنی روبرو شد چراکه آنها اعتقاد داشتند قیمت های متال بولتن نسبت به بورس سنگاپور پایین است و اگر این موضوع ادامه یابد نمی توانند با فولاد سازان بر روی قیمت گذاری بلند مدت سنگ آهن به توافق برسند.

 

چینی ها اعتقاد دارند که هزینه های تولید فولاد برای انها افزایش یافته و دیگر نمی توانند سنگ اهن را همانند قیمت گذشته خریداری کنند بنابراین شاخص بورس سنگاپور که قیمت سنگ آهن در آن بالاتر از سایت یومتال هست مورد تایید نیست.

 

با توجه به تصمیم فولاد سازان چینی و مقاوت آن در برابر افزایش قیمت، به نظر می رسد جدال جدی بین خریداران سنگ آهن و غول های معدنی جهان آغاز شود.

 

چالش جدید سنگ آهنی ها و فولاد سازان چینی در نوع خود بی نظیر است و به نظر می رسد تولید کنندگان سنگ آهن در استرالیا و برزیل از هرگونه قرارداد بلند مدت امنتاع کنند و عرضه محصول به صورت کوچک را به قراردادهای بلند مدت ترجیح خواهند داد.

 

در حال حاضر سایت یومتال توسط چند تولید کننده بزرگ فولاد در چین مدیریت می شود که بخشی از سهم آن دولتی است و در دوره ای که شاخص معینی برای قیمت گذاری سنگ آهن نبود این سایت نقش کلیدی برای معاملات سنگ آهن ایفا کرد.

 

با توجه شرایط نا مساعد اقتصادی چین به نظر میرسد چینی ها دیگر حاضر به خرید سنگ آهن گران نیستند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران