بازار جهانی فلزات

فولاد 160 دلار شد، مس سقوط کرد

فولاد 160 دلار شد، مس سقوط کرد

فولاد برای دومین روز متوالی با افزایش قمیت مواجه شد. وضعیت معاملات در بورس فلزات لندن نشان ‌می‌دهد که در میان فلزات پایه فولاد و سرب روند صعودی را طی کردند و مابقی به روند منفی خود ادامه دادند.

 

به گزارش استیل پدیا، بررسی‌ها در میان فلزات گرانبها نشان می‌دهد که پلاتین در میان فلزلت گرانبها با بیشترین کاهش قیمت مواجه شد. قیمت قبلی پلاتین در هر اونس 971 دلار بود که با 3.60 درصد کاهش قیمت به 936 دلار رسید و کاهش قیمت داشته است.

 

قیمت قبلی نقره نیز در هر اونس 15.22 دلار بود که با 2.69 درصد کاهش قیمت به 14.81 دلار رسید و روند منفی قیمت را پشت سر گذاشته است.

 

در میان این فلزات فقط پلادیوم روند افزایش قیمت داشته است. قیمت قبلی پلادیوم به ازای هر اونس 611 دلار بود که با 0.97 درصد افزایش قیمت به 617 دلار رسید و روند صعودی را پشت سر گذاشت.

 

رودیوم هم همچون دو روز گذشته تغییر قیمت نداشت و در همان 750 دلار ثابت ماند.

 

بررسی‌ها در میان فلزات پایه نشان می‌دهد که این فلزات همچنان دچار کاهش قیمت هستند.

 

نکته قابل توجه این است که فولاد دو روز متوالی با افزایش قیمت مواجه شده است. قیمت قبلی فولاد به ازای هر تن 155 دلار بود که با 3.12 درصد افزایش قیمت به 160 دلار رسید و روند صعودی قیمت را طی کرد.

 

قیمت قبلی سرب نیز به ازای هر تن 1667 دلار بود که با 0.23 درصد افزایش قیمت به 1671 دلار رسید و با افزایش قیمت مواجه شد.

 

درمیان این فلزات مس و آلیاژ آلومینیوم هر دو بیشترین درصد کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند. این دو فلز با 2.58 درصد کاهش قیمت بیشترین درصد نزولی قیمت را پشت سر گذاشته‌ و نیکل با 0.25 درصد کاهش قیمت کمترین درصد کاهش را به خود اختصاص داده است.

 

توضیح:

برای اطلاع از قیمت های روز و تاریخچه قیمت های اخیر بورس فلزات لندن (LME) می توانید از سامانه بورس فلزات لندن استیل پدیا استفاده کنید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران