مدیرعامل فولاد خراسان

تعدیل در ضریب تعیین قیمت گندله ضروری است

تعدیل در ضریب تعیین قیمت گندله ضروری است

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار و شرایط دشوار اقتصادی برای واحدهای تولیدی، خوشبختانه نه تنها موفق شده ایم سطح تولید و اشتغال را حفظ کنیم، بلکه پروژه های توسعه هم طبق برنامه ادامه یافته است.

 

به گزارش استیل پدیا ، سیدحسین احمدی در جریان بازدید قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این مجتمع صنعتی با اشاره به مصوبه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر کاهش پایه قیمت گندله براساس 20 درصد شمش خوزستان، به جای 23 درصد قبلی گفت: این مصوبه «کمکی حداقلی» به تولیدکنندگان برای گذر از شرایط موجود است و علی رغم مخالفت هایی که با آن شده است، فولادسازان امیدوارند که این مصوبه به قوت خود باقی بماند.

 

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار ادامه داد: به خصوص در شرایطی که تاثیرات کاهش رشد اقتصادی برخی کشورها، مانند چین، روسیه و اوکراین اقتصاد تولیدکنندگان فولاد در منطقه خاورمیانه و از جمله کشور ما را تهدید می کند، ایجاد عدالت و توازن در زنجیره تولید و ارزش افزوده واحدهای معدنی و فولادی را بسیار ضروری دانست و از ورود کارشناسی دولت برای کمک به فولادسازان استقبال کرد.

 

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد تومان در طرح های توسعه مجتمع فولاد خراسان هزینه شده است، دستیابی به افق چشم انداز 1404 تولید فولاد در کشور را نیازمند نگاه ویژه تصمیم گیران و سیاست گزاران در حمایت از فولادسازان دانست.

 

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: در دو سه سال گذشته با وجودی که دشواری ناشی از آثار تحریم ها بر اقتصاد کشور، شرایط سختی را بر بنگاه های تولیدی تحمیل کرده بود، توانستیم نه تنها اشتغال موجود را حفظ کنیم، بلکه برای اشتغال زایی بیش تر و توسعه این صنعت مادر در منطقه شرق کشور، طرح های توسعه فولاد را نیز بر اساس برنامه به پیش ببریم.

 

سلیمانی گفت: همکاران ما با همدلی و تدبیر توانسته‌اند ظرفیت تولید را علی رغم شرایط دشوار بازار حفظ کنند و حتی در سال گذشته 14 درصد بیش از ظرفیت اسمی تولید داشته ایم.

وی رکود سنگین بازار و شرایط دشوار فروش و همزمان اجرای تعهدات و تکالیف قانونی و مالی را از چالش های پیش روی صنعت دانست و خواستار مساعدت و همدلی مسئولان با تولیدکنندگان برای گذار از این شرایط شد.

 

او به ایفای تعهدات اجتماعی فولاد خراسان در قبال منطقه و نیز توجه به معیشت کارکنان، از جمله با مساعدت در ساخت مسکن برای همکاران و انجام به موقع تعهدات مالی و قانونی این شرکت اشاره کرد و افزود: در افق 1404 برای تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور هدف گذاری شده است، که ما باید تلاش کنیم با اتمام به موقع طرح های توسعه، سهم خراسان را از این میزان تولید ارتقا ببخشیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران