فولاد خوزستان منتظر مدیری از جنس فولاد

فولاد خوزستان منتظر مدیری از جنس فولاد

شاید زمانی که شرکت فولاد خوزستان در سال 1368 به بهره‌برداری رسید، کسی فکر نمی‌کرد شرایط به گونه‌ای پیش برود که این کارخانه به یکی از ستون‌های اصلی صنعت فولاد ایران تبدیل شود. امروز فولاد خوزستان نه تنها به عنوان یکی از فولادسازان کلاسیک کشور محسوب می‌شود، بلکه با تولید حدودا 3.5 میلیون تنی، محصول این کارخانه به یکی از شاخص‌های تعیین قیمت سایر محصولات زنجیره تولید فولاد هم تبدیل شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، فولاد خوزستان علاوه بر بازار داخل در بازارهای صادراتی نیز نام معتبری را برای خود و ایران دست و پا کرده است.

 

همچنین فولاد خوزستان امروز به نمادی برای جانمایی درست کارخانه‌های فولادی در کشور تبدیل شده است. شاید همین نماد هم باعث شد تا توسعه صنعت فولاد کشور به صورت جدی در نوار جنوبی کشور با احداث کارخانه فولاد هرمزگان کلید بخورد.

 

امروز اما فولاد خوزستان در یک مقطع تاریخی و به نوعی نقطه عطف قرار گرفته است. مهندس عبدالمجید شریفی بعد از چندین سال هدایت فولاد خوزستان به راس شرکت ملی فولاد ایران نقل مکان کرده است و همه چشم‌ها و نگاه‌های صنعت فولاد کشور به ویژه کارکنان و مدیران فولاد خوزستان به انتصاب مدیرعامل جدید این شرکت دوخته شده است.

 

مدیران و کارکنان فولاد خوزستان بر یک موضوع متفق‌القول هستند و آن اینکه بهترین انتخاب برای مدیریت فولاد خوزستان، مدیری از جنس صنعت فولاد و چه بهتر از بدنه شرکت فولاد خوزستان است. بررسی تاریخی هم نشان می‌دهد که قریب به اتفاق مدیران شرکت فولاد خوزستان مدیرانی از جنس صنعت فولاد و از بدنه همین شرکت بوده‌اند، چه بسا که عبدالمجید شریفی و پیش از آن سیدمحمدرضا نجم‌السادات نیز از درون شرکت به مدیرعاملی فولاد خوزستان رسیدند.

 

البته جای بسیار خوشحالی است که فردی همچون مهندس شریفی که خود سال‌ها تجربه کار و مدیریت را در صنعت فولاد کشور داشته، حالا در راس شرکت ملی فولاد ایران به عنوان بخش بالادستی و سیاست گذار صنعت فولاد کشور قرار گرفته است. این خوشحالی زمانی تکمیل می‌شود که جانشین مهندس شریفی در فولاد خوزستان نیز مردی از جنس فولاد و آشنا به فولاد باشد. 

- محمد جواد به آبادی-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران