کارخانه های فولاد چین بجای کاهش صادرات کاهش تولید را ترجیح می دهند

قیمت های میلگرد در آسیا همچنان ثابت

قیمت های میلگرد در آسیا همچنان ثابت

قیمت های میلگرد در آسیا ثابت بود ، قیمت میلگرد در این منطقه به کمترین سطح خود در نه سال اخیر رسیده است . هیچ انتظاری برای بهبود قیمت ها وجود ندارد و برخی از فعالان بازار نگران کاهش بیشتر قیمت ها با فرارسیدن فصل سرما هستند .

 

به گزارش استیل پدیا، میلگرد با قطر 16 تا 20 میلیمتر 252 تا 255 دلار FOB چین بود که از تاریخ 10 نوامبر بدون تغییر مانده است . قیمت ها تاکنون در ماه جاری تنها شاهد نیم دلار کاهش بوده است .

 

یک کارخانه در شمال چین سفارشی با قیمت 250 دلار FOB مرز لبنان دریافت کرده است ، مدیر فروش این کارخانه گفته نمی تواند چنین قیمت پائینی را برای صادرات بپذیرد .

 

او عنوان می کند : با توجه به تثبیت قیمت های شمش در شمال چین قیمت های پیشنهادی آنها در 255 دلار FOB باقی خواهد ماند . این مدیر فروش گفت: ما انتخاب دیگری نداریم اما برای بدست آوردن فرصت های فروش منتظر می مانیم ، او تأکید کرد که تمایلی برای کاهش بیشتر قیمت ها ندارند .

 

در سنگاپور قیمت های پیشنهادی چینی ها 260 تا 265 دلار CFR معادل 253 تا 258 دلار FOB بود که شامل 15 دلار هزینه حمل با کشتی در ازاء هر تن می باشد .

 

یک دلال در پایتخت گفت : برخی کارخانه ها موافق چانه زدن بر سر قیمت برای سفارشات ثابت هستند اما او هیچ کاهش قیمتی کمتر از 255 دلار CFR تحویل ماه فوریه را مشاهده نکرده است زیرا فولادسازان چینی اخیراً متحمل خسارات زیادی شده اند .

 

براساس گفته های منابع آگاه : محموله های ژانویه باید در بالاترین قیمت ها و حتی بالاتر از 260 دلار CFR فروخته شود .یک واردکننده می گوید: برخی از کارخانه های فولاد چین بجای کاهش صادرات کاهش تولید را ترجیح می دهند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران